سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از سه هزار تن ماهی از دریاچه پشت سد ارس صید شد

مدیر شیلات و آبزیان پلدشت گفت: سه هزار و ۶۰۰ تن ماهی از ذخایر منابع آبی دریاچه پشت سد ارس در این شهرستان صید شد.

محمد مقدم با بیان اینکه ۲۵ درصد این میزان صید توسط تعاونی‌ها در پلدشت صید و روانه بازار مصرف شده است، گفت: ۴۰۰ صیاد فعال در قالب تعاونی صید و صیادی در این شهرستان کار می‌کنند، ولی سهم ناچیزی از این صید‌ها دارند.

۷۵ درصد از ماهیان این منبع عظیم آبی توسط صیادان غیر مجاز بومی صید می‌شود که آسیبی جدی به صنعت شیلات این منطقه و اشتغال مردم محلی و بومی است.

مدیر شیلات و آبزیان شهرستان پلدشت گفت: ممنوعیت صید و صیادی در این منبع آبی با هدف زاد ولد ماهیان و حفظ ذخایر از هم اکنون تا شهریور ماه امسال آغاز و مقرر شده امسال برای حفظ و بازسازی ذخایر رودخانه مرزی ارس و حمایت از تعاونی‌های صید و صیادی سه میلیون قطعه انواع بچه ماهی در این رودخانه رهاسازی شود.

مقدم با اشاره به ظرفیت تولید سه هزار و ۷۰۰ تنی انواع آبزیان در منابع آبی رودخانه ارس گفت: برند‌های مهم این زیست بوم ارزشمند برای آبزیان شمال غرب از بین رفته و تنها راه احیای آن افزایش نیرو‌های حفاظتی و نیز تعامل تنگاتنگ شیلات، مرزبانی و محیط زیست است.

مقدم با اشاره به ارزیابی شاه میگوی دریاچه پشت سد ارس در ۱۰ روز گذشته گفت: در ۳۵۰ تله کارگذاری شده در این منبع آبی فقط هشت شاه میگو مشاهده شده که بیانگر وضعیت بحرانی و رو به نابودی این جاندار ارزشمند در دریاچه پشت سد ارس است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.