صیادان غیرمجاز دو برابر صیادان مجاز شاه میگو برداشت می کنند

مدیر شیلات پلدشت گفت: سهم صیادان غیرمجاز از برداشت شاهه میگو ۶۵ درصد و سهم دو تعاونی صیدوصیادی ۳۵ درصد است.

مدیر شیلات شهرستان پلدشت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان می­ گوید: فعالیت صیادان غیرمجاز در دریاچه پشت سدارس، شاه میگوی دراز آب شیرین را در تنها زیستگاهش در ایران، در آستانه انقراض قرار داده است.

محمد مقدم اضافه کرد: به طور میانگین هر سال ۳ هزار و ۸۰۰ تن انواع آبزی از دریاچه پشت سد ارس برداشت می‌شود که سهم صیادان غیرمجاز ۶۵ درصد و سهم دو تعاونی صیدوصیادی ۳۵ درصد است.

وی گفت: پیش از سال ۱۳۹۷ سالانه ۲ هزار و ۸۰۰ تن شاه میگو از دریاچه سد ارس برداشت می‌شد و هر کیلو از آن در بازار‌های آسیایی و اروپایی با قیمت ۱۲ دلار به فروش می‌رسید.

قریشی مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی اعلام کرد: علاوه بر شاه میگوی دراز آب شیرین، جمعیت دیگر ماهیان مانند ماش ماهی، زرد پر، سیاه ماهی و تاس ماهی نیز به شدت کاهش یافته و منقرض شده است.

به گفته صیادان مجاز در این منطقه صادرات شاه میگوی ارس به بازار‌های خارجی پای سرمایه گذاران بخش خصوصی را هم به میدان بسته بندی شاه میگو باز کرده بود که کاهش جمعیت این گونه ارزشمند، تنها مرکز بسته بندی شاه میگو در شمال غرب کشور را نیز با ۱۶ نفر کارگر به تعطیلی کشاند.

شاه میگو که به آن خرچنگ دراز هم گفته می‌شود، دارای پوسته سختی از جنس کتین است و چهار جفت پا برای راه رفتن و یک جفت چنگال بسیار قوی برای خوردن غذا دارد. شاه میگو که به آن خرچنگ دراز هم گفته می‌شود، دارای پوسته سختی از جنس کتین است وچهار جفت پا برای راه رفتن و یک جفت چنگال بسیار قوی برای خوردن غذا دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.