سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرکز «معطی» گزارش داد

نیرو‌های مقاومت فلسطینی ۱۵۰۰ عملیات در ماه آوریل اجرا کردند

عملیات نیرو‌های مقاومت در برابر اشغالگران در کرانه باختری، قدس و مناطق اشغالی در ماه آوریل به صورت گسترده و چشمگیری ادامه پیدا کرده است.

نتایج یک گزارش مستند درباره عملیات ضد صهیونیستی نیرو‌های مقاومت فلسطینی حکایت از اجرای ۱۵۰۰ عملیات در ماه آوریل حکایت دارد که به شهادت ۲۳ فلسطینی و هلاکت چهار صهیونیست منجر شده است.

در گزارشی که مرکز اطلاع رسانی فلسطین معروف به «معطی» منتشر کرده آمده است ۲۳ شهروند فلسطینی در هشت شهر کرانه باختری به شهادت رسیدند که ۱۱ نفر از آن‌ها در جنین بودند و همچنین ۱۶۲۳ نفردیگرمجروح شدند.

بر اساس این گزارش چهار اسرائیلی در این عملیات‌های مقاومت کشته و ۵۶ نفر دیگر مجروح شدند.

معطی در گزارش خود از اقدامات مقاومت در ماه آوریل میلادی اعلام کرد تعداد کل عملیات رصد شده در این ماه ۱۵۱۰ مورد عملیات بوده است که شامل ۷۶ عملیات تیراندازی و درگیری مسلحانه با نیرو‌های اشغالگر بوده است که ۳۴ مورد آن در جنین اتفاق افتاده است.

مهمترین عملیات، تیراندازی شهید رعد حازم ۲۹ ساله اهل اردوگاه آوارگان جنین در خیابان دیزنکوف تل آویو بود که در نتیجه آن سه اسرائیلی کشته و ۱۵ نفر دیگر زخمی شدند.

وی توانست بعد از عملیات برای ساعاتی مخفی شود، اما در درگیری مسلحانه در شهر اشغالی یافا به شهادت رسید.

همچنین دو رزمنده مقاومت که مسلح به سلاح کارلو بودند به سمت یک نگهبان اسرائیلی در شهرک «آریل» در اراضی اشغالی سلفیت در شمال کرانه باختری، تیراندازی کردند که منجر به کشته شدن وی و عقب نشینی عاملان آن از منطقه شد.

تعداد حملات با سلاح سرد یا تلاش برای حمله با سلاح سرد به سه عملیات و تعداد عملیات آتش زدن تأسیسات، خودرو‌های نظامی و اماکن نظامی نیرو‌های اشغالگر چهار عملیات و انهدام خودرو و تجهیزات نظامی نیز سه مورد بوده است.

جوانان و رزمندگان مقاومت در حالی در محور‌ها و شهر‌های مختلف به مقابله با نیرو‌های اشغالگر ادامه دادند که کرانه باختری و قدس شاهد ۵۶۰ عملیات پرتاب سنگ به سمت اشغالگران و شهرک نشینان بود.

مرکز معطی همچنین اعلام کرد ۳۷ عملیات پرتاب بطری‌های آتشزا و ۶۱۵ درگیری به اشکال مختلف صورت گرفته است. تعداد عملیات برای مقابله با حملات شهرک نشینان به ۹۶ عملیات رسید. به موازات اقدامات مقاومت، تظاهرات و راهپیمایی‌های مردمی نیز ادامه یافت به گونه‌ای که ۸۵ مراسم راهپیمایی مردمی در محکومیت جنایات اشغالگران در طول ماه جاری (آوریل) برگزار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.