سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام ۵۳ درصد صادرات کشورمان به عراق از طریق مرز‌های مبادلاتی کرمانشاه

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: ۵۳ درصد از کل صادرات کشورمان به عراق در سال ۱۴۰۰ از طریق مرز‌های مبادلاتی استان کرمانشاه انجام شده است.

بهزاد باباخانی گفت : سال ۱۴۰۰ بیش از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار کالا از طریق مرز‌های مبادلاتی استان کرمانشاه به عراق صادر شده که در مقایسه با سال ماقبل آن حدود ۱۵ درصد رشد داشته است.

به گفته معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه سهم استان کرمانشاه از کل صادرات کشور، به لحاظ ارزش ۱۰ درصد و به لحاظ وزنی ۱۲ است.

بهزاد باباخانی گفت: پنج استان با کشور عراق مرز مشترک دارند که در این میان سهم استان کرمانشاه به تنهایی ۵۳ درصد از کل صادرات کشور به عراق در سال ۱۴۰۰ است که در حوزه صادرات غیرنفتی این رقم ۴۳ درصد است.

به گفته بهزاد باباخانی استان کرمانشاه به صورت همزمان با دو بخش کردی و عربی عراق دارای مرز مشترک است و تعداد مرز‌های مشترک کرمانشاه هم بیشتر از دیگر استان‌های همجوار با عراق است و می‌توان با یک برنامه‌ریزی مناسب این سهم را افزایش داد.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: خواهان نظارت بیشتر گمرک بر جلوگیری از قاچاق کالا به ویژه در حوزه کالا‌های اساسی شدیم.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: برای بهره گیری بهتر از این ظرفیت ابتدا نیاز است که موضوع تاثیر افزایش واردات بر وضعیت اقتصادی استان و راهکار‌های افزایش ظرفیت‌های وارداتی استان مورد بحث و بررسی کارشناسانه قرار گیرد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.