معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از فرمانداران شهرستان‌های استان خواست برخورد قاطعانه و بدون گذشت را در قبال واحد‌های صنفی متخلف در دستور کار قرار دهند.

بهزاد باباخانی گفت : در برخورد با این افراد نباید کوتاه بیائیم چرا که اقدام آن‌ها باعث نارضایتی مردم و ایجاد التهاب در بازار می‌شود.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه فرمانداران شهرستان‌ها باید همین روند را ادامه دهند و ابتدا با نصب بنر به عنوان معرفی واحد به عنوان گران‌فروش، در مرحله بعد با پلمب کوتاه مدت و اگر صاحب واحد صنفی به تخلفات خود ادامه داد پروانه جواز کسب او باطل شود چرا که چنین فردی صلاحیت و شایستگی فعالیت در این حوزه که مستقیم با معیشت مردم در ارتباط است را ندارد.

چنین اقدامی باعث می‌شود اصناف به خوبی نظارت‌های انجام شده را لمس کرده و یقین حاصل کنند اگر دچار تخلفی شوند با آن‌ها برخورد می‌شود.

در مرکز استان از ظرفیت بسیج اصناف برای بحث نظارت و بازرسی استفاده می‌شود، همین رویه هم در شهرستان‌ها قابل اجراست و قطعا باعث می‌شود تا تخلفات شناسایی و برخورد‌های لازم با آن‌ها صورت گیرد.

خواستار وارد شدن فروشگاه‌های زنجیره‌ای به بخش‌ها و دهستان‌ها هستیم حضور این دو بخش، به شرطی که تحت نظارت‌های لازم باشند باعث می‌شود ساکنان این مناطق دسترسی بیشتری برای خرید داشته باشند و جلوی برخی سواستفاده‌ها گرفته می‌شود.

وضعیت استان از لحاظ جایگاه تورمی و حضور از رتبه اول به ۲۵ بهبود یافته با این حال هنوز شاهد تورمی که مردم را اذیت کند هستیم و همین موضوع می‌طلبد با جدیت نظارت‌ها در بازار ادامه یابد.

ستاد اقتصاد دانش‌بنیان با هدف افزایش کمی و کیفی شرکت‌های دانش بنیان تشکیل شده و تلاش می‌کنیم امسال تعداد این شرکت‌ها دو برابر شود.

برخی شرکت‌ها قابلیت تبدیل شدن به دانش بنیان را دارند که باید کشف و اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

شناسایی واحد‌های تولیدی راکد، نیمه راکد و فعال به منظور فعال‌سازی، تقویت و افزایش تولیدات آن‌ها مورد تاکید است جذب و حمایت از سرمایه گذاران در شهرستان‌ها نیز موضوع دیگری است که باید فرمانداران نسبت به آن توجه ویژه داشته باشند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.