رئیس آموزش و پرورش سرپل‌ذهاب گفت : ۷۰۸ کودک گروه سنی پنج تا ۹ سال این شهرستان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که معادل ۱۴ درصد واجدین شرایط را شامل می‌شود.

علی‌اشرف صفری گفت : در مجموع گروه دانش آموزان گروه سنی پنج تا ۹ سال ۶ هزار و ۱۴۲ نفر هستند که از این میزان ۱۹۴نفر دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

به گفته رئیس آموزش و پرورش سرپل‌ذهاب از مجموع سه هزار و ۹۸۳ نفر از گروه سنی ۹ الی ۱۲ سال در شهرستان در نوبت اول یک هزار و ۳۸۰ دُز با ۴۵ درصد و در نوبت دوم ۶۴۶ دُز واکسن به واجدان شرایط تزریق شده است.

جمعیت سنی افراد ۱۲ الی ۱۸ سال در شهرستان سرپل ذهاب هفت هزار و ۴۴۵ نفر هستند که در نوبت اول هفت هزار و و ۳۸۰ دُز با ۹۹ درصد و در نوبت دوم هفت هزار و ۲۳۰ دُز با ۹۸ درصد واکسن به واجدان شرایط تزریق شده است.

۹۸ درصد همکاران فرهنگی دُز دوم واکسن را دریافت کرده اند و در نوبت سوم هم ۵۰ درصد از فرهنگیان تزریق واکسن داشته اند.

تمهیدات لازم در مدارس از جمله رعایت هرچه بیشتر این نکات بهداشتی و نظارت مستمر مدیران مدارس در خصوص تهویه کلاس ها، باز گذاشتن پنجره کلاس و درب کلاس گندزدایی روزانه مدارس و کلاس‌ها زدن ماسک و همچنین ضدعفونی و گندزدایی روزانه نسبت سرویس‌های بهداشتی مدارس، تهیه صابون و مایع، استفاده دانش آموزان از وسایل شخصی هنگام استفاده از آبخوری، گذاشتن مواد ضد عفونی و ماسک اضافه در دسترس دانش آموزان جهت استفاده از مواردی است که با حضوری شدن مدارس بر اجرای آن توسط مدیران تاکید شده است.

اجرای پنج طرح ورزشی و تندرستی

مدیر آموزش و پرورش شهرستان روانسر گفت: اجرای پنج طرح ورزشی و تندرستی با اعتبار ۳۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در مدارس شهر روانسر تصویب شده است.

کامران حسین‌زاده گفت: ۳۸ میلیارد ریال از این اعتبار برای ساخت سالن ورزشی درون مدرسه‌ای دبیرستان خدیجه کبری (س) و زمین چمن مصنوعی هنرستان امام خمینی (ره) و تجهیز کلاس تربیت بدنی دبستان زاگرس تصویب شده که تاکنون ۱۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون آن تخصیص و به حساب مدارس واریز شده است.

تجهیز و ایمن سازی سالن ژیمناستیک دبستان حضرت زینب (س) و اجرا و بهره برداری از طرح حیاط پویا در دبستان سمیه با اعتبار ۸۰۰ میلیون ریال شده است.

در سال تحصیلی جاری فرآیند استخدام و تبدیل وضعیت ۱۱۵ نیروی آموزش و پرورش روانسر انجام شده است.

در ۲ سال گذشته سه مدرسه سه کلاسه و هفت مدرسه ۲ کلاسه در روستا‌های شهرستان روانسر احداث و به بهره برداری رسیده است.

فرماندار شهرستان روانسر گفت: آموزش و پرورش با تولید فکر و اندیشه نقش تاثیرگذار و تعیین کننده‌ای در تولید شعار سال ۱۴۰۱ دارد.

سعدی مصطفی‌زاده گفت: همه ما نسبت به نقش و تاثیرگذاری آموزش و پرورش در جامعه مطلع هستیم و انتظار می‌رود از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و افراد تاثیرگذار نیز بهره بگیریم.

با توجه به وسعت شهرستان و پراکندگی روستا‌ها، توجه به آموزش روستا‌ها و توسعه زیرساخت‌ها بسیار ضروری است و خوشبختانه در ۲ سال گذشته برای احداث مدارس روستایی اقدامات خوبی در این شهرستان انجام شده است.

برگزاری مراسم صعود به ارتفاعات بازی دراز

فرماندار سرپل ذهاب گفت: مراسم صعود به ارتفاعات بازی دراز و یادواره شهدای عملیات بازی دراز در جوار بقعه احمد ابن اسحاق (ره) برگزار می‌شود.

نورالدین فرزادی پور گفت: بعد از قریب ۲ سال از شیوع بیماری کرونا در ارتفاعات خاکی پر از نور بازی دراز پذیرای خیل مشتاقان و رهروان شهدا در روز‌های ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه خواهیم بود.

به گفته شهید بزرگوار بهشتی مظلوم، بازی دراز خانقاه واقعی عرفان است.

برگزاری مراسم یادواره شهدا در جوار بقعه احمد ابن اسحاق (ره) و صعود سراسری ۵۰ هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز با حضور کاروان‌های راهیان نور، یادگاران دفاع مقدس، بسیجیان و خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر سراسر کشور انجام خواهد گرفت.

از تمام مردم دعوت می‌کنیم که در این مراسم معنوی و پرشور برای تجدید میثاق با شهدا شرکت کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.