سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۰۸ روستای استان گلستان نیازمند ایمن‌سازی

مدیرکل بنیادمسکن گلستان گفت: ۲۰۸ روستای استان گلستان نیازمند ایمن‌سازی است و برای این کار ۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر دولت اختصاص یافت.

سید محمد حسینی  گفت: استان گلستان همواره در معرض خطر حوادث و سوانح طبیعی مختلف قرار دارد و همه ساله در این استان شاهد وقوع سیل، زلزله، رانش و لغزش زمین هستیم که در سال‌های اخیر خطراتی مانند فروچاله‌ها و فرونشست هم به آن افزوده شده است.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان   گفت: ۲۴۲ روستا که عمدتا در مناطق شرقی و شمالی استان واقع شده‌اند در معرض سیل، ۵۸ روستا در نوار جنوبی استان در معرض رانش و لغزش زمین و همچنین ۱۹ روستا نیز در معرض خطر فروچاله و فرونشست قرار دارد.

به گفته حسینی ، برخی از روستا‌های استان گلستان چند مخاطره‌ای است که مطالعات ایمن‌سازی بخشی از این روستا‌ها با همکاری استانداری و پژوهشکده سوانح طبیعی بنیادمسکن کشور انجام شده است.

او گفت: شناسایی روستا‌های در معرض خطر سوانح طبیعی و تعریف طرح برای ایمن‌سازی متناسب با نوع مخاطره، تثبیت و مقاوم‌سازی یا جابه‌جایی برخی روستا‌ها از منطقه خطر و ایجاد و حفظ امنیت و آرامش روستاییان در دستور کار قرار دارد.

مهندس حسینی می گوید :  تاکنون ۳۵ درصد روستا‌های در معرض خطر در استان ایمن‌سازی شده که  از مجموع روستا‌هایی که تاکنون مطالعه شده، پروژه‌های ایمن‌سازی در ۱۱۱ روستا به اجرا درآمده و ۲۰۸ روستای دیگر نیز نیازمند ایمن‌سازی است.

او گفت : علاوه بر این ۱۷۰ روستای دیگر استان نیز نیازمند مطالعات کارشناسی است که در صورت تأمین اعتبار این کار انجام خواهد شد و این اقدامات ایمن سازی شامل اجرای شمع‌کوبی، ایجاد زهکش‌ها، دیوار حائل سنگی و بتنی، ایجاد برخی سازه‌ها از جمله پل، آبرو، کانال است.

حسینی  گفت: در سفر اخیر دولت سیزدهم به استان گلستان ۵۵ میلیارد تومان برای رفع خطر و ایمن سازی این روستا‌ها به تصویب رسید که در کمتر از یکماه ۲۰ میلیارد تومان از این اعتبارات به صورت نقدی به استان اختصاص یافت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.