مدیرکل بنیاد مسکن گفت: حداکثر تا دو ماه آینده مشکل تامین زمین در روستا‌های استان گلستان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن برطرف می‌شود.

سیدمحمد حسینی گفت: در راستای اجرای این طرح و در مدت ۴ سال قرار است حدود ۹۴ هزار واحد مسکونی در شهر‌ها و روستا‌های استان احداث شود که ۲۸ هزار واحد آن سهم روستا‌ها خواهد بود.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان درباره ابلاغ سهمیه ساخت سالانه ۷ هزار واحد مسکونی روستایی به استان در طرح نهضت ملی مسکن گفت: پیش بینی ما این است در سال نخست برای متقاضیانی که فاقد زمین هستند به ۷۰۰ هکتار زمین نیاز داشته باشیم.

او می‌گوید: بخشی از این اراضی تامین و تملک شده و اولویت نخست ما نیز استفاده از اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی در روستاهاست.

حسینی گفت: حدود ۶۰ درصد از اراضی موردنیاز شناسایی شده و طبق دستور استاندار حداکثر تا دو ماه آینده مشکل تامین زمین در روستا‌ها با همکاری منابع طبیعی و دیگر دستگاه‌های دولتی برطرف می‌شود.

او می‌گوید: در روستا‌هایی که فاقد اراضی ملی یا دولتی است برای خرید اراضی و یا توافق با مالکان اراضی مجاور بافت، اقدام خواهیم کرد تا بتوانیم تامین زمین را سرعت بدهیم.

او گفت: در روستا‌ها فقر زمین نداریم و افزایش عرصه به محدوده روستا یا تامین زمین برای ساخت واحد‌های مسکونی جدید با در نظر گرفتن یکسری الزامات از جمله حفظ کاربری اراضی کشاورزی است.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان گفت: امروز قیمت زمین در روستا‌ها افزایش یافته و حتی از برخی شهر‌های استان هم بالاتر است، تامین زمین و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستا‌ها به تنظیم و کاهش قیمت زمین منجر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.