سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از یک میلیون نفر در کردستان سهامدار عدالت هستند

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ نفر کردستانی در تعاونی‌های سهام عدالت استان عضو هستند.

علی اصغر عباسی گفت: در استان کردستان ۹ تعاونی سهام عدالت مشغول به فعالیت هستند، تمامی تعاونی‌های سهام عدالت در شهرستان‌های استان باید در سه ماهه اول امسال اقدام به برگزاری انتخابات مجمع عمومی کرده و مدیر عامل، اعضای هیات مدیره و بازرسان جدید تعاونی را انتخاب کنند.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: این انتخابات به صورت دو مرحله‌ای برگزار می‌شود که در مرحله اول نمایندگان مناطق مختلف در هر شهرستان انتخاب می‌شوند و در مرحله دوم با شرکت نمایندگان منتخب شهرستان‌ها، انتخابات هیات مدیره و بازرسان انجام می‌شود.

او می گوید: این انتخابات‌ها به منظور تشکیل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان برگزار می‌شود و در این رابطه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تمامی فرمانداری‌های استان مکاتبه کرده و آن‌ها هم برای همکاری در این مورد اعلام آمادگی کرده‌اند.

عباسی گفت: سال گذشته ۶۰ تعاونی با ایجاد ۵۱۶ فرصت شغلی در استان کردستان تشکیل شد و هدفگذاری امسال تشکیل ۵۶ تعاونی و سه اتحادیه تخصصی جدید است.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: بیش از ۵۰ تعاونی بزرگ مقیاس در استان وجود دارد، سیاست اصلی ما امسال حمایت از تعاونی‌های بزرگ مقیاس است که در قالب اعطای وام‌های کم بهره، کمک به بحث بازاریابی و افزایش حداقل دستمزد شکل می‌گیرد.

اومی گوید: تشکیل تعاونی‌های فراگیر در شهرستان‌های بانه و سروآباد، تشکیل تعاونی‌های دانش بنیان در مراکز دانشگاهی و انجام همکاری‌های مشترک آمورزشی و ترویجی با جهاددانشگاهی برای تعاونی‌هایی که اعضای آن‌ها افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی هستند، از دیگر برنامه‌های بخش تعاون استان در سال جاری است.

آمار تعاونی‌های فعال و در دست اجرای استان در حال حاضر یک هزار و ۹۳۳ مورد است که از این تعداد یک هزار و ۵۸۲ تعاونی فعال هستند. این تعداد تعاونی حدود ۱۸۳ هزار نفر عضو دارند و منجر به اشتغالزایی برای ۱۷ هزار نفر در مناطق مختلف استان شده اند.

منبع:ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.