مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در سال جاری ۴۸ میلیارد تومان اعتبار به اشتغال خانگی در استان اختصاص پیدا کرده که تا کنون ۲۲میلیارد تومان آن کارسازی شده است.

فرزاد پیشکاری گفت: از آخرین جلسه شورای اشتغال استان تا کنون بیش از ۲ هزار شغل در سامانه رصد استان ثبت و ۸ هزار و ۹۲۸ شغل نیز در سامانه رصد کردستان به ثبت رسیده است.

او گفت: تلاش برای جذب تسهیلات اشتغال و کسب و کار روستایی به صورت ویژه در حال انجام است و تعیین تکلیف طرح‌هایی که به بانک‌ها اعلام شده دنبال می‌شود همچنین از بانک‌های عامل درخواست می‌شود که نسبت به تعیین تکلیف طرح‌های معرفی شده تا پایان سال اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان گفت: هدف اصلی از پرداخت تسهیلات اشتغال توسعه اقتصادی در روستا‌ها و ایجاد اشتغال پایدار و ثابت است و کل اعتبارات استان برای ایجاد اشتغال روستایی ۵۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

به گفته او: در این راستا تا کنون ۴۱۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد ۵هزار و ۴۸۹ طرح پرداخت شده است که با پرداخت این میزان تسهیلات در مجموع ۸ هزار و ۹۰۳ نفر در استان صاحب شغل شده‌اند.

پیشکاری می گوید: ۱۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات تخصیصی به کردستان تا کنون کارسازی نشده است.

او می گوید: ۴۸ میلیارد تومان اعتبار به اشتغال خانگی در استان اختصاص پیدا کرده که تا کنون ۲۲میلیارد تومان آن کارسازی شده است.

هویت بخشی به مشاغل خانگی از خواسته‌های اولویت دار استان است

نادر اردلان، مدیر کارآفرینی و اشتغال ادار تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان در ادامه گفت: تعهد ایجاد اشتغال برای سال آینده در شهرستان‌ها بر اساس نرخ جمعیت و بیکاری، تعیین شده که باید فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق آن، تلاش و همکاری کنند.

او گفت: تا کنون فقط ۵۰ درصد از تعهد ایجاد اشتغال برای ۱۶۷۳۲ نفر در استان، طی امسال اجرایی شده است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: علی رغم تلاش‌های زیاد، عملکرد در حوزه اشتغال ضعیف بوده است که نگاه مدیران نباید فقط اشتغال مرتبط با دستگاه اجرایی خود باشد، بلکه باید تلاش کرد که همه پروژه‌ها اشتغال محور تعریف شود.

اردلان، در رابطه با تسهیلات مشاغل خانگی گفت: اگر دستگاهی نتواند اعتبارات مربوط به خود را جذب کند، سهمیه آن اداره جابه جا می‌شود.

او گفت: سهم تسهیلات مشاغل خانگی استان را در سال گذشته ۶ میلیارد تومان بود که امسال این میزان با جهش چند برابری، به ۳۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در یک بخش و نیز ۱۴ میلیارد توان دیگر برای اشتغال زایی کوله بران، تخصیص یافته است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کار استان  می گوید: ایجاد بازارچه‌های خانگی برای فروش محصولات افراد متقاضی  ثبت در سامانه توسط بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در زمینه مشاغل خانگی باید اجرایی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.