سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۲ هزار سازمان مردم نهاد در استان اصفهان

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: حدود ۲ هزار تشکل مردم نهاد اعم از خیریه و غیر خیریه در استان اصفهان فعال است.

مسعود مهدویان‌فر گفت: سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد دارای مجوز ظرفیت بسیار خوبی محسوب می‌شوند که می‌توان در آینده از ظرفیت این تشکل‌ها در فرآیند‌های توجیهی و توسعه‌ای استان برای برنامه‌های توسعه‌ای روستایی استفاده شود و اداره کل امور اجتماعی استانداری دبیر شورای حمایت از توسعه تشکل‌های مردم نهاد استان است.


به گفته او خلاء وجود نهاد هماهنگ کننده بین فعالیت‌های متعددی که در حوزه محلات شهری و فعالیت‌های روستایی در سطح استان انجام می‌شود، احساس می‌شود و بدین جهت کُنشگران متعددی در استان فعال هستند که نیازمند هماهنگی در الگو‌ها و هم افزایی هستند.

مهدویان فر از توزیع ناعادلانه امکانات و یا تمرکز در برخی از مناطق شهر‌ها و روستا‌ها پرداخت و گفت: مقوله تنظیم گری که در حوزه فعالیت‌های اقتصادی از آن فراوان یاد می‌شود در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی و توسعه محلی نیز فعال شود.

کار بطور تقریبی فعالیت موفقی با عنوان " دفاتر تسهیل گری و توسعه محلی " توسط مجموعه وزارت کشور انجام شده که در مناطق مختلف نتایج مختلفی را بهمراه داشته و در استان اصفهان هم در چهار محله این اتفاق افتاده است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان می‌گوید این دفاتر ظرفیت بسیار خوبی هستند که در برخی از استان‌ها به نتایج خوبی رسیده و در برخی استان‌ها هم با موفقیت همراه نبوده است، اما الگوی درستی است و می‌تواند به عنوان یک الگویی که دستکم در ۲۰۰ محله در سطح کشور انجام شده مورد توجه قرار گیرد و برای جلب حمایت و آموزش در حوزه سازمان‌های مردم نهاد در استان اعلام آمادگی می‌کنیم.

سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن) سازمان‌هایی غیرانتفاعی و مستقل از حکومت هستند که به‌صورت جمعی و در سطوح مختلف فعالیت دارند.


منبع:ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.