سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زلنسکی: هرگز سرزمین خود را تسلیم نخواهیم کرد

رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد در مذاکرات با روسیه سرزمین خود را تسلیم نخواهد کرد و جنگ در دونباس تاثیر منفی خواهد داشت.

«ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، در مصاحبه اخیر خود با شبکه سی‌ان‌ان ضمن انتقاد از درگیری دردونباس اعلام کرد جنگ در این منطقه بر روند کلی اوضاع تاثیرگذار خواهد بود و اوکراین سرزمین خود را تسلیم نخواهد کرد.

طبق گزارش سی‌جی‌تی‌ان، زلنسکی در این مصاحبه گفت که معتقد است «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، باید به اوکراین سفر کند و از دعوت از «امانوئل مکرون» همتای فرانسوی خود، برای سفر به اوکراین خبر داد و مدعی شد: « از مکرون دعوت کردم تا زمانی که فرصت پیدا کرد، بیاید. او خواهد آمد و می‌بیند. من مطمئن هستم که او متوجه نسل‌کشی خواهد شد.»

زلنسکی با بیان آنکه کمک‌های نظامی از کشورهای خارجی تاکنون برای اوکراین مفید بوده است، گفت: «اوکراین همچنان به تحویل سلاح های بیشتر و سریعتر نیاز دارد. ما آماده استفاده از هر نوع تجهیزاتی هستیم، اما باید خیلی سریع تحویل داده شود. ما این توانایی را داریم که نحوه استفاده از تجهیزات جدید را بیاموزیم.»

زلنسکی در بخشی دیگر از سخنانش گفت اوکراین برای ۱۰ سال جنگ با روسیه آمادگی دارد.

در همین ارتباط، نخست‌وزیر اوکراین در مصاحبه‌ای جداگانه با شبکه خبری ای‌بی‌سی گفت: «نیروهای اوکراینی در ماریوپل تا آخرین لحظه میجنگند و اکنون نیز نیروها در این شهر تسلیم نشده‌اند. نیروهای باقی‌مانده اوکراینی در بندر جنوبی ماریوپول همچنان در حال نبرد هستند و به مخالفت با تقاضای روسیه مبنی بر تسلیم‌شدن ادامه می‌دهند. این شهر هنوز سقوط نکرده است.»

او همچنین با اشاره به کمک‌ها غرب به اوکراین گفت: « ما برای اجرای تعهدات انسانی و اجتماعی خود به پول بیشتری نیاز داریم، اکنون فقط نیمی از اقتصاد ما کار می کند. بنابراین ما درخواست حمایت مالی داریم. اوکراین در حال حاضر با کسری بودجه حدود پنج میلیارد دلاری در ماه مواجه است.»

درحال حاضر ۵۳ روز از درگیری میان روسیه و اوکراین می‌گذرد و احتمال ایجاد درگیری میان مسکو و واشنگتن نیز قویتر شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
برو دلقک آمریکایی واسراییلی، یک کشور رو به باد فنا دادی، ولی خب سیاست امریکاست دیگه
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
تسلیم کردی
البته تسلیم آمریکا