سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشاورزان کرمانشاهی از اجرای طرح گردشگری کشاورزی استقبال نکردند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان گفت : کشاورزان کرمانشاهی از اجرای طرح گردشگری کشاورزی در استان استقبال نکردند.

علی صابر با تاکید بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه گردشگری در کرمانشاه، گفت : در کنار توجه به جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی، باید از سایر ظرفیت‌ها همچون کشاورزی هم برای توسعه گردشگری استان استفاده کنیم.

به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان از آنجایی که کرمانشاه همواره یکی از قطب‌های کشاورزی در ایران بوده و مزارع و باغات زیادی هم در این استان وجود دارد، بنابراین می‌توان از این ظرفیت هم برای توسعه گردشگری بهره برد.

در این راستا، طی پارسال تفاهم نامه‌ای با سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان منعقد شد تا با کمک آن‌ها بتوانیم طرح‌های گردشگری کشاورزی را در استان اجرایی کنیم.

طبق این تفاهم نامه، سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان باغات و مزارعی که قابلیت اجرای طرح‌های گردشگری کشاورزی در آن‌ها وجود داشت را شناسایی و مالکان آن‌ها را ترغیب به مشارکت در این طرح‌ها می‌کردند.

براساس این طرح، کسانی که مزارع و باغات شاخصی دارند می‌توانند با حفظ کاربری و بدون ساخت وسازی که لطمه به زمین یا باغشان وارد کند؛ میزبان گردشگران باشند، اما متاسفانه هیچ تفاضایی دراین زمینه نداشتیم.

تنها چند نفری برای اخذ مجوز آمدند که آن هم بیشتر به دنبال ساخت و ساز در داخل مزارع و باغات خود بودند که خلاف حفظ کاربری آن بود، برای همین به آن‌ها مجوز ندادیم.

یکی دیگر از راهکار‌های توسعه گردشگری کشاورزی در استان اجرای رویداد‌ها در فصول برداشت است دراین رابطه هرساله رویداد‌هایی برگزار می‌شد که طی دو سال اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا این رویداد‌ها برگزار نشد.

با توجه به بهتر شدن وضعیت کرونا، در نظر داریم امسال در فصل برداشت محصولات کشاورزی رویداد‌هایی را در نقاط مختلف استان برگزار کنیم .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.