رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کرمانشاه گفت : ۵۴ خانه مسافر غیرمجاز در شهر کرمانشاه شناسایی و به اداره اماکن و مراجع قضایی معرفی شده است .

حسین خانی گفت : تاکنون ۱۰ خانه مسافر پلمب شده تا مجوز‌های لازم از اداره میراث فرهنگی و گردشگری کسب کنند.

به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کرمانشاه فقط ۱۶ خانه مسافر در سطح شهر کرمانشاه مجوز فعالیت دارند و بقیه غیرمجاز هستند.

خانه مسافر‌ها مانند هتل‌ها و مسافرخانه باید در چارچوب قانون یکسری الزامات نظاراتی مانند داشتن اطلاعات و مشخصات ثبتی، مدارک و سوابق، آدرس، سامانه ثبت اطلاعات و هویت مسافران، دوربین مداربسته را رعایت کنند، به همین دلیل برای کسب مجوز باید به اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مراجعه نمایند.

طرح و ایده خانه مسافر‌ها ظرفیت خیلی خوبی برای اسکان و اقامت مسافران به ویژه خانواده‌ها در سطح شهر کرمانشاه فراهم می‌کند، که باید در چارچوب قانون از آن‌ها حمایت کنیم.

خانه مسافر‌ها باید الزامات نظاراتی مانند نصب دروبین مدار بسته، داشتن سامانه ثبت اطلاعات و هویت مسافران برای رصد و نظارت رعایت کنند تا خدای نکرده برای کسی مشکل پیش نیاید.

خانه مسافر‌ها باید یکسری الزامات برای پذیرش و پذیرایی مسافران مانند مسائل بهداشت، داشتن نرخ نامه و قیمت برای اسکان افراد را باید رعایت کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.