سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهید صیاد شیرازی شخصیتی ولایت مدار و نابغه نظامی بود

در بیست و سومین سالگرد شهادت سپهبد صیاد شیرازی، رئیس هیات معارف جنگ ارتش از این شهید والا مقام به عنوان شخصیتی مبتکر و نابغه نظامی یاد کرد.

در مراسم گرامیداشت بیست و سومین سالگرد شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی رئیس هیات معارف جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران از شهید صیاد شیرازی به عنوان شخصیتی مبتکر، ولایت مدار، مخلص، نابغه نظامی یاد کرد.

به گفته امیر آراسته شهید صیاد شیرازی فردی متدین و مدیون انقلاب اسلامی بود و آن شهید والامقام حتی قبل از انقلاب و در دورانی که در حال آموزش نظامی در کشور آمریکا بود نیز هیچگاه از اصول دین و نماز خود غافل نشد.

او با ذکر خاطراتی از دوران همرزمی خود با شهید صیاد شیرازی می‌گوید: شهید صیاد شیرازی لحظه‌ای از ولایت تخطی نکرد و هیچگاه خود را طلبکار انقلاب و نظام ندانست.

به گفته امیر آراسته شهید صیاد شیرازی هر چه می‌خواست برای خدمت می‌خواست وتدبر و اندیشه نظامی او در کنار ایمان و اعتقاد اسلامی اش از او شخصیتی جادوانه ساخته بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش در کرمان گفت: بسیاری از عملیات‌های بزرگ ما در زمان جنگ تحمیلی از جمله عملیات‌های فتح المبین، ثامن الائمه، طریق القدس و بیت المقدس همه آن‌ها حاصل طرح‌ریزی امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی بود.

سرتیپ دوم امیر غلامعلیان گفت: برخلاف گذشت بیست و سه سال از شهادت شهید صیاد شیرازی بسیاری از زوایای شخصیتی آن شهید پنهان مانده است.

به گفته امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش در کرمان برگزاری مراسم سالگرد این الگو‌های ایثار را علاوه بر معرفی شخصیت شهدا برای نسل کنونی موجب پاسداشت مقام شهید و شهادت دانست.

در این مراسم ضمن رونمایی از کتاب پرواز ۴۰۴ از خلبان این پرواز جانباز سید کامل کاملی که هرچند در دفاع مقدس تا ۵۰ درصد جانباز شد، اما تا پایان دفاع مقدس در صحنه نبرد حضور داشت قدردانی شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.