هنر بهترین ابزار برای جهاد تبیین و روایتگری آموزه‌های مکتب شهید سلیمانی است

استاندارکرمان گفت: هنر بهترین ابزار برای روایتگری آموزه‌های مکتب شهید سلیمانی و استحکام بخشی هویت ایرانی اسلامی انقلابی نسل جوان است.

استاندار کرمان با صدور پیامی روز هنر انقلاب اسلامی را تبریک گفت ؛  متن پیام دکتر علی زینی وند به شرح زیر است:

" به نام خالق هستی "

هنر به عنوان رکن مهمی از حیات و فرهنگ از دیرباز شکل اسرارآمیزی از ارتباط و گفتگو و وسیله‌ای برای پالایش و اعتلای روح آدمی بوده است. زبان هنر به عنوان زبانی با نماد‌های مشترک میان همه فرهنگ ها، والاترین قدرت در ترویج و تعمیق فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی و معرفی شخصیت‌های تاریخ ساز به نسل بعد و جامعه جهانی است. هنر انقلاب اسلامی به عنوان شیوه‌ای نو انسان را به سمت ارزش‌ها و کمالات انسانی و معنوی سوق داده است. هنر اصیل و فاخر انقلابی، زمینه ساز پویایی و حرکت متعالی در مسیر عدالت و حقیقت و دریچه‌های گشوده به کمال الهی است.

انقلاب با شکوه اسلامی ایران، همواره سعی در تقویت بن مایه‌های فکری و فرهنگی جامعه داشته است و این انقلاب عظیم در ذات خود زائیده و زاینده‌ی هنر است. امید است آموزه‌های انقلاب با سرپنجه و قلم فاخر هنرمندان و نویسندگان و در سایه آفرینش آثار اصیل و ماندگار برای نسل حاضر و نسل‌های آینده تبیین و تعمیق شود و با جذب هنرمندان متعهد، ترویج و تعمیق فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی و ارتباط‌گیری با نخبگان هنری در جهت تولید و آفرینش آثار فاخر و اثربخش هنری و ادبی با هدف پاسخگویی به نیاز‌های اساسی جامعه بویژه سبک زندگی و ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت، در راستای جهاد تبیین قدم‌های موثری برداریم و چهره واقعی اسلام که مبتنی بر صلح، دوستی، انسانیت و عدل است را به همه جهانیان نشان دهیم.

استان کرمان سرزمین سردار شهید سلیمانی هم اکنون و در آینده جلوه‌های زیبایی برای روایت‌سازی هنرمندان در عرصه دهنر انقلاب اسلامی خواهد داشت، زیرا هنر بهترین ابزار و زبان بوده که با روایتگری ابعاد شخصیتی و آموزه‌های مکتب شهید سلیمانی، می‌توانیم برای تقویت و استحکام بخشی هویت «ایرانی اسلامی انقلابی» نسل جوان استفاده ببریم و کرمان خود را برای چنین دوره‌ای آماده می‌کند.

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سرفراز عرصه هنر، قلم و رسانه کشور بویژه شهید سید مرتضی آوینی، هفته هنر انقلاب اسلامی را به عموم اصحاب فرهنگ و هنر کشور خاصه هنرمندان توانمند و خلاق استان کرمان تبریک عرض نموده و از همه هنرمندان و فرهنگ جویان استان کرمان می‌خواهم با ادامه راه و روش این شهید بزرگوار، به پویایی و شکوفایی هنر مردمی و اخلاق مدار انقلاب کمک نمایند.

علی زینی وند
استاندار کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.