سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل آبفا کرمانشاه:

٨۷۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه آب شرب به استان کرمانشاه اختصاص یافت

مدیرعامل آبفا کرمانشاه از تخصیص ٨۷۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه آب شرب به استان کرمانشاه خبر داد.

علیرضا کاکاوند گفت: با پیگیری‌های همه جانبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استاندار کرمانشاه حدود هزار و ۴۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه آب شرب در سال ۱۴۰۰ مصوب شد که ۸۷۰ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرد و این رقم نسبت به سال قبل ۸ برابر افزایش داشته است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از تصفیه خانه اضطراری آب شهر تازه آباد و ۶ روستای اقماری این شهر در شهرستان ثلاث باباجانی در هفته گذشته، گفت: با تخصیص این اعتبارات، شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه آبرسانی به ۴۶۰ روستا و همچنین آغاز پروژه‌های آبرسانی در اکثر شهر‌های استان را در دستور کار خود قرار داد که از جمله آن‌ها تصفیه خانه اضطراری آب شهر تازه آباد است.

 با توجه به مشکل کیفی که در آب شرب شهر به وجود آمد بلافاصله کار مطالعاتی و طراحی آن آغاز و در یک بازده زمانی کمتر از ۲ ماه این تصفیه خانه با هزینه‌ای نزدیک به سه میلیارد تومان به بهره برداری رسید و ۶ هزار و ۹۶۰ خانوار با جمعیتی بیش از ۲۰ هزار نفر از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

به گفته کاکاوند، بودجه اورامانات در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۵۰ میلیارد تومان است؛ هرستان ثلاث باباجانی یکی از شهرستان‌های پر تنش استان از نظر آب شرب بود و ۱۰۱ میلیارد تومان از این اعتبار مصوب شهرستان ثلاث باباجانی است.

علاوه بر شهر تازه‌آباد آبرسانی به شهر‌های میرآباد، ازگله و ۳۷ روستای دارای تنش آبی که گاهی وقت‌ها با تانکر آبرسانی می‌شوند را در لیست برنامه‌های خود قرار داده ایم که برخی از این پروژه‌ها در مرحله مناقصه قرار دارند و یا با پیشرفت ۵۰ الی ۶۰ درصد در حال انجام هستند و برخی دیگر از این پروژه‌ها با موفقیت به پایان رسیده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.