مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از بهره مندی ۹۰ درصدی روستا‌ها از آب سالم خبر داد.

علیرضا کاکاوندگفت: با اختصاص ۱۳۵میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به روستا‌های شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب، پوشش آبرسانی به روستا‌های استان به ۹۰ درصد می‌رسد.

تمام طرح‌های حوزه آبرسانی سه شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب تا اوائل تابستان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
به گفته کاکاوند آب شرب چهار شهر سرپل ذهاب، قصرشیرین، سومار و نفت شهر و ۴۰ روستا از سراب گرم شهرستان سرپل ذهاب تامین می‌شود.
کاکاوند گفت: در شهرستان سرپل ذهاب پروژه‌های آبرسانی خوبی را شروع کرده ایم که مجتمع آبرسانی قلعه شاهین با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار از جمله این طرح‌ها است و بخشی از تعویض خط انتقال آن به طول ۱۴ کیلومتر توسط بنیاد علوی و ۲۳ کیلومتر دیگر توسط شرکت آبفا انجام‌می شود.
کاکاوند از اختصاص اعتباراتی به منظور اصلاح شبکه‌های آبرسانی داخلی روستا‌های این مجتمع نیز خبر داد و گفت: عملیات اجرایی پروژه آبرسانی مجتمع تپه ماران آغاز شده و مجتمع سرابله نیز یکی دیگر از پروژه‌های شهرستان است که در مرحله مناقصه قرار دارد و پس از تعطیلات پیمانکار آن پای کار خواهد آمد.
کار اجرایی پروژه آبرسانی مجتمع جگیران در سرپل ذهاب آغاز شده که بخشی از این مجتمع در قالب طرح محرومیت زدایی توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) انجام می‌شود و مجتمع «کانی عزیز» و «قورچی باشی» نیز از دیگر طرح‌های آبرسانی روستایی در دست اجرای شهرستان سرپل ذهاب است.
در مجموع در دشت ذهاب و بخش قلعه شاهین، آبرسانی به حدود ۹۰ روستا را در دستور کار قرار داده ایم که تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ عمده این مجتمع‌ها به بهره برداری خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.