سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی غار قوری قلعه برای میزبانی از گردشگران نوروزی

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان روانسر از آمادگی غار ۶۵ میلیون ساله قوری قلعه واقع در این شهرستان برای میزبانی از گردشگران نوروزی خبرداد.

سیف الله رنجبر گفت : روانسر دروازه اورامانات است پس از ثبت جهانی اورامانات، اهمیت این شهرستان با وجود جاذبه‌های زیادی که دارد و دروازه منظر جهانی اورامانات است، دوچندان شده است.

به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان روانسر غار قوری قلعه به عنوان یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است یکی از ویژگی‌های قوری قلعه وسعت آن است که در بین دیگر غار‌های آبی خاورمیانه در رتبه اول قرار گرفته است.

 قوری قلعه هفتمین اثر طبیعی ثبت ملی شده ایران است، مساحت این غار حدود سه کیلومتر است که در حال حاضر حدود ۵۰۰ متر آن برای بازدید گردشگران آماده شده است.

تالار مریم، تالار مسیر برزخ، تالار بلور و تالار عروس بخش‌های دیدنی و اعجاب انگیز غار قوری قلعه است.

 قوری قلعه این روز‌ها برای بازدید از گردشگران نوروزی آماده است، نظافت، رنگ آمیزی، ساماندهی غرفه‌ها و پارکینگ و ... از اقداماتی است که برای حضور گردشگران در این جاذبه طبیعی انجام شده است.

 تپه موسایی، غار کاوات، کوه شاهو و سراب روانسر به عنوان جاذبه‌های مهم دیگر این شهرستان است سراب روانسر واقع در دل این شهر زیبایی خاصی به آن بخشیده و هر گردشگری که به روانسر سفر می‌کند، ساعاتی را در کنار آن می‌گذراند.

وجود یک گوردخمه تاریخی در کنار این سراب گوردخمه "تاق فرهاد" یا به تعبیر مردم محلی "کوشک" گوردخمه‌ای است که در دیواره شرقی کوه قله روانسر واقع شده که هنوز زمان دقیق آن مشخص نیست.

این گور دخمه که در حاشیه شهر روانسر و در مجاورت قبرستان شهر قرار گرفته، در ارتفاع ۳۵ متری از سطح قبرستان در دل کوه کنده شده و آنطور که برخی باستان شناسان گفته اند احتمالا مربوط به شاهزاده‌ای باستانی دوران ماد باشد.

شهرستان روانسر در نوروز امسال میزبان گردشگران زیادی خواهد بود، تا پیش از شیوع بیماری کرونا سالانه حدود ۷۰۰ هزار نفر در ایام نوروز وارد این شهرستان می‌شدند که باتوجه به اینکه هنوز محدودیت‌های کرونایی پابرجاست؛ انتظار می‌رود امسال حدود ۵۰۰ هزار نفر وارد شهرستان شوند.

ظرفیت اسکان ۳۰۰ نفر در شبانه روز را در اماکن اقامتی شهرستان همچون اقامتگاه‌های بوم گردی، خانه مسافر‌ها و... داریم .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.