سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار همدان:

از ظرفیت‌های استان برای میزبانی از مسافران نوروزی استفاده شود

استاندار همدان گفت:مسئولان از ظرفیت‌های مختلف استان برای میزبانی شایسته از گردشگران در نوروز ۱۴۰۱ با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی استفاده کنند.

علیرضا قاسمی فرزاد در ستاد مدیریت کرونا استان همدان گفت: جنبه‌های مختلف اجرایی و نحوه پذیرش مهمانان نوروزی به خوبی بررسی شود تا آمادگی لازم برای پذیرش  گردشگر بیش از ظرفیت را داشته باشیم.

او گفت: طبق گزارش‌های دریافتی چهار هزار و ۵۰۰ تخت هتل‌ها و مهمانپذیر‌ها و ۷۰۰ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی پیش بینی شده با این وجود می‌توان سالن‌های ورزشی را نیز برای اسکان مسافران نوروزی در شرایط اضطراری مجهز کرد.

استاندار گفت: کمیته تخصصی برای بررسی چگونگی اسکان و تغذیه مسافران نوروزی با در نظر گرفتن دیدگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی تشکیل و نسبت به بررسی دقیق این موارد اقدام کند.

قاسمی فرزاد گفت: با توجه به سرعت شیوع سویه اُمیکرون، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و تزریق واکسن به ویژه دُز سوم برای افراد بزرگسال و دُز نخست برای افراد پنج تا ۱۲ سال مورد تاکید است.

او گفت: همچنین به احتمال باز شدن مرز‌های زمینی برای سفر به عتبات عالیات و عبور زائران از جاده‌های این استان برای عزیمت به سمت مرز، دستگاه مسئول از جمله حج و زیارت، راهداری، دانشگاه علوم پزشکی و قرارگاه پدافند زیستی اقدام‌های لازم را برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به عمل آورند.

استاندار همدان گفت: آموزش در همه مدارس استان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی باید به صورت حضوری برگزار شود و آموزش و پرورش به گونه‌ای برنامه ریزی کند که ۱۰۰ درصد دانش آموزان سر کلاس درس حضور یابند و از شیفت بندی و زوج و فرد کردن مدارس خودداری شود.

قاسمی فرزاد گفت: همه اماکن تفریحی، ورزشی و فرهنگی و مذهبی در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی با ظرفیت مکانی ۳۰ درصد، شهرستان‌های نارنجی با ظرفیت ۵۰ درصد و زرد با ظرفیت ۷۰ درصد به فعالیت مشغول شوند.

استاندار همدان گفت: همه رستوران‌ها شامل سنتی و کافی شاپ‌ها در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و حداکثر ظرفیت مکانی ۳۰ درصد، شهرستان‌های نارنجی با ظرفیت ۵۰ درصد و زرد با ظرفیت ۷۰ درصد به فعالیت مشغول شوند.

قاسمی فرزاد گفت: تزریق دُز سوم واکسن برای همه کارکنان دستگاه‌های اجرایی، بانک ها، نهاد‌های عمومی، بخش خصوصی و اصناف که سه ماه از تزریق دُز دوم آن‌ها گذشته پیگیری شود در غیر اینصورت باید هر ۱۵ روز یکبار تست پی سی. آر منفی را ارائه دهند.

او گفت: اعمال قانون در تردد‌های روز‌های منتهی به پایان سال و تعطیلات نوروزی برای خودرو‌های شخصی که نسبت به سه دُز واکسن انجام ندادند صورت می‌گیرد.

استاندار همدان گفت: واحد‌های اقامتی مرتبط با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به دریافت «QR» از سامانه هوشمند اقدام کند همچنین ارایه خدمات در اماکن اقامتی و هتل‌ها مشروط به ارائه تاییده تزریق سه دُز واکسن با ارائه تست منفی است.

قاسمی فرزاد گفت: با نوبت بندی دقیق حضور پزشکان در بیمارستان‌ها و اورژانس‌ها اجازه ندهیم خدمات دهی به بیماران در نوروز تعطیل یا مختل شود چرا که احتمال بروز هر گونه بحران وجود دارد بنابراین باید بیمارستان ها، اورژانس، هلال احمر و دستگاه‌های خدماتی باید آماده باشند.

او گفت: نوبت بندی در فعالیت صنوف  باید ادامه داد و نانوایی‌ها به ویژه آن‌هایی که در مسیر تردد مسافران واقع هستند باید در ایام تعطیل فعال باشند.

منبع ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.