استاندار همدان گفت: با توجه به واکسیناسیون گسترده پیش‌بینی می‌شود مسافرت‌ها در نوروز ۱۴۰۱ افزایش یابد که این امر نیاز به مدیریت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- علیرضا قاسمی فرزاد گفت: با شیوع کرونا سفر‌های نوروزی در سطح کشور کاهش یافت، اما با توجه به احتمال افزایش سفرهای نوروزی سال نو  ستاد استانی و شهرستانی مدیریت کرونا باید میزان آمادگی استان برای پذیرش مسافران نوروزی را بررسی کند

شامگاه چهارشنبه جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر‌های نوروزی استان همدان برگزار شد.

او گفت: همچنین آمادگی مراکز اقامتی برای خدمات‌دهی به مسافران نورزی نیز مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار همدان در ادامه گفت: مجموعه استان در جریان سفر‌های نوروزی براساس مصوبات ستاد ملی کرونا اقدام می‌کند و محور اصلی تدابیر و پیش‌بینی‌های انجام شده در ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی استان همدان باید پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا باشد.

به گفته استاندار همدان، با اقدامات موثر و تلاش‌های کادر بهداشت و درمان، وضعیت بسیار با ثباتی در جامعه حاکم شده و ستاد استانی مدیریت کرونا باید تدابیر لازم را برای سفر‌های نوروزی بیاندیشد.

او گفت: با توجه به اینکه استان همدان یکی از مقاصد گردشگری سفر‌های نوروزی است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی تدابیر لازم را بیاندیشند.

قاسمی فرزاد گفت: شهرداران شهر‌های تابعه استان نیز باید در جریان سفر‌های نوروزی از آمادگی لازم برخوردار باشند و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز در بررسی وضعیت تجهیزات و لوازم کنترل سرعت در جاده‌های سطح استان مقدمات لازم را فراهم کند.

او در ادامه گفت: سازمان صمت و همچنین اصناف استان همدان نیز آدرس تعمیرگاه‌های خودرو و نانوایی‌ها که در ایام نوروز به مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند را شناسایی و در اختیار چادر‌های هلال احمر مستقر در سطح استان برای اطلاع رسانی به مردم قرار دهد.

به گفته او، مراکز درمانی سطح استان همدان و مراکز گردشگری از جمله باغ موزه دفاع مقدس نیز زمینه آمادگی کامل برای ارائه خدمات به مسافران را فراهم کنند.

نماینده عالی دولت در استان گفت: با حمایت دولت، توسعه و تقویت و زیرساخت‌ها در جهت برندسازی استان و جذب گردشگر به عنوان یک اولویت اجرایی در دستور کار است.

استاندار همدان گفت: همدان با داشتن پیشینه تاریخی و فرهنگی بی‌نظیر و انواع میراث معنوی و طبیعی و قرارگرفتن در مسیر ارتباطی مهم کشور، می‌تواند گام بزرگی را با حمایت‌های ویژه دولت سیزدهم در حوزه گردشگری برای دوران پساکرونا بردارد.

استاندار همدان گفت: زیرساخت‌ها برای پذیرش گردشگران نوروزی باید ایجاد شود و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی همدان در نوروز امسال به مقصد گردشگری تبدیل خواهد شد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.