مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: درصورت صدور مجوز از سوی ستاد مقابله با کرونا، ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان این استان فعال می‌شود.

محمود نقوی گفت: در حال حاضر مهمانسرا‌ها و خانه‌های معلم مناطق ۱۹ گانه آموزش و پرورش استان همدان فعال هستند و به فرهنگیان سراسر کشور خدمات ارائه می‌دهند.

۱۹۹ اتاق ویژه و نزدیک به ۷۰۰ کلاس درس مجهز به امکانات اقامتی در استان همدان آماده هستند تا در صورت موافقت ستاد مقابله با کرونا به مسافران نوروزی خدمات ارائه دهند.

نقوی ضمن گرامیداشت هفته تربیت اسلامی گفت: همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، ظرفیت بسیار بالایی در حوزه‌های مختلف آموزشی دارد که با تقویت آن‌ها می‌تواند در کشور بدرخشد.

او در ادامه گفت: استان همدان در ارزیابی حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش باید رشد کند و در جمع ۱۰ استان برتر کشور قرار بگیرد.

نقوی گفت: مهم‌ترین چالش آموزش و پروش تامین نیروی انسانی متعهد است.

او گفت:در سند تحول بنیادین، دانشگاه فرهنگیان در قله قرار دارد و دیدگاه آن استفاده از برترین‌های کنکور سراسری برای ورود به این دانشگاه است.

این مسئول گفت: از سال ۱۳۹۲ تا کنون ۵۷ هزار دانش آموز به ظرفیت مدارس استان همدان اضافه شده و با وجود این افزایش، ۲ هزار نفر از تعداد معلمان استان کاهش یافته است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: تعداد دانش آموزان در آموزش و پرورش استان تا پنج سال آینده روندی رو به رشد دارد که باید با توجه به این موضوع امکانات مورد نیاز آن‌ها نیز فراهم شود.

به گفته او بر اساس آمار، ۹۲ هزار دانش آموز معادل ۳۳ درصد از کل دانش آموزان استان همدان به صورت مستقیم در شبکه شاد حضور ندارند.

نقوی گفت: ۷۶ روستای استان همدان به شبکه اینترنت دسترسی ندارد که در این مناطق آموزش‌ها به صورت حضوری و ارسال بسته‌های آموزشی ارائه می‌شود.

او گفت: برخی از دانش آموزان از گوشی‌های مشترک با اعضای خانواده استفاده می‌کنند وکیفیت آموزش‌های مجازی با کلاس‌های حضوری متفاوت است، اما با این وجود باید همه دانش آموزان به شبکه هوشمند آموزش مجازی متصل شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: این استان در حوزه آزمون سراسری رتبه ۱۸ کشور و در درس زبان انگلیسی در جایگاه ۲۲ کشور قرار دارد.

او گفت: حدود ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای حوزه کیفیت بخشی آموزش و پرورش استان اختصاص یافته است.

نقوی گفت: ۴۵۷ معلم از طریق ماده ۲۸ (برگزاری آزمون استخدامی) سال آینده جذب آموزش و پرورش استان همدان می‌شوند
مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: این اداره کل ۲۲ هزار معلم، ۱۸ هزار بازنشسته و در مجموع ۴۱ هزار نیرو دارد.

او گفت: در سال تحصیلی امسال، بیش از ۳۰۷ هزار دانش آموز در ۲ هزار ۵۵۰ مدرسه استان همدان تحصیل می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.