سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حقیقی:

توسعه سرمایه‌گذاری برای تامین برق یک ضرورت است

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر گفت: سرمایه‌گذاری برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های تامین برق مورد نیاز صنایع، از اولویت‌های این شرکت محسوب می‌شود.

یدالله حقیقی در بازدید از ایستگاه‌ها و تاسیسات برق شهرستان جهرم، ایجاد و توسعه زیرساخت‌های تامین برق پایدار مورد نیاز صنایع در شهرستان‌های خفر و جهرم را یک ضرورت بیان کرد.

حقیقی گفت: افزایش میزان مصرف برق در برخی مناطق استان فارس یک امر قطعی است و ما برای تامین این میزان مصرف نیازمند توسعه سرمایه گذاری‌ها در صنعت برق هستیم.

حقیقی خواستار همراهی همه دستگاه‌ها و نهاد‌های مسئول برای گذر از نقطه اوج مصرف تابستان پیش رو شد و با قدردانی از همراهی و حمایت‌های فرماندار شهرستان جهرم، گفت: استان فارس و به ویژه شهرستان جهرم در سال‌های اخیر گام‌های اصلی برای توسعه صنعتی را برداشته است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهرگفت: هر ساله با افزایش تعداد مشترکین خانگی و مصرف کننده برق در شهرستان‌های جهرم و خفر مواجه هستیم.

او گفت: با افزایش تدریجی سطح رفاه عمومی، قطعا باید در انتظار افزایش مصرف برق به عنوان یکی از زیرساخت‌های رفاه اجتماعی باشیم. این موضوع قطعا رشد مصرف مشترکین خانگی و صنعتی را به شکلی تصاعدی، به دنبال دارد و صنعت برق باید آمادگی پاسخگویی را داشته باشد.

حقیقی وجود زیر ساخت‌های صنعتی را فرصتی برای توسعه همه جانبه این شهرستان دانست و گفت: در کنار توسعه صنعتی در این شهرستان که نقشی تعیین کننده در میزان مصرف سالانه برق دراستان فارس دارد.

او با بیان اینکه طی ۲ سال اخیر به دلیل شیوع کرونا و رکود حاکم بر اقتصاد استان فارس و بحران‌های فضای کسب و کار، بسیاری از مراکز تولیدی با ظرفیت محدود فعالیت داشتند، گفت: در شرایط کنونی و پساکرونا انتظار می‌رود با بازگشت رونق به چرخه اقتصاد صنعتی دراستان فارس، راه‌اندازی و بهره برداری از کارخانه ها، صنایع جدید و همچنین افزایش ظرفیت تولید شرکت‌های موجود، با افزایش نسبی مصرف مشترکین صنعتی هم مواجه شود از این رو آمادگی برای پاسخگویی به افزایش مصرف برق به ویژه در تابستان پیش رو امری بدیهی است.

مدیر عامل برق فارس، شهرستان جهرم را از مناطق مهم برای توسعه صنعتی استان فارس دانست و گفت: برق به عنوان یک کالای استراتژیک، اساسی‌ترین بنیان‌های توسعه پایدار است و باید با سرمایه گذاری جدید و مشارکت دولت و مجلس، زیرساخت‌ها را توسعه داد. اجرایی شدن ایستگاه ۶۶ کیلوولت جهرم ۴ و خطوط مربوطه برای تامین برق پایدار، در همین راستا اجرایی شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.