سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصویب ۱۵ طرح پژوهشی از محل اعتبارات سال جاری کردستان

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: ۶۳ پروپوزال به دبیرخانه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان ارسال شده که در نهایت ۱۵ پروپوزال از محل اعتبارات پژوهشی امسال دستگاه‌های اجرایی پذیرفته شده و به تصویب کمیته علمی کارگروه رسیده است.

بهرام نصراللهی زاده گفت: به استناد بند ه تبصره ۹ قانون بودجه هر ساله یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی غیر از فصول ۱ و ۶ به امر پژوهش اختصاص می‌یابد، این فعالیت پژوهشی دستگاه‌های اجرایی در واقع از فعالیت‌های پژوهشی مراکز دانشگاهی متفاوت است و به دستگاه‌های اجرایی اختصاص دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور بر اساس قانون بودجه سالانه از ۲ سال پیش به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها اجازه داده تا یک درصد اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی مشمول نظام بودجه استانی غیر از فصول ۱ و ۶ را تجمیع و بصورت متمرکز بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان و نیز کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان انجام پروژه‌ها و طرح‌های پژوهشی صرف کند.

او می گوید: بر همین اساس اعتبارات پژوهشی دستگاه‌های اجرایی مشمول نظام بودجه استانی در سال ۱۴۰۰ حدود ۹ میلیارد ریال بود که این اعتبارات بر اساس استعلام به عمل آمده از دستگاه‌ها و اعلام مهمترین محور‌های پژوهشی در ممهمترین نیاز‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی استان هزینه خواهد شد.

نصراللهی زاده گفت: پس از اعلام نیاز دستگاه‌های اجرایی، محور‌های پژوهشی در کمیته علمی کارگروه پایش و مشخص شده و فراخوان عمومی از سوی مراکز آموزشی و پژوهشی و دانشگاهی استان و نیز در پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان منتشر شده است.

به گفته رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان: پروپوزال‌های پژوهشی پذیرفته شده در کارگروه با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در کمیته علمی کارگروه و در یک فرآیند شفاف بررسی شده و طرح‌های تکراری و غیرکاربردی و نیز طرح‌هایی که حول محور‌های منتشره نبوده، از مجموعه طرح‌های پژوهشی حذف شده است.

او گفت: هر طرح پژوهشی که گره‌ای از مسائل و مشکلات اصلی پیش روی استان باز کند از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان حمایت خواهد شد تا وارد فاز اجرایی شود.

نصراللهی زاده می گوید: امروز معضل اصلی کشور ایجاد اشتغال و تولید ثروت است و طرح‌های پژوهشی که نقشی در ایجاد اشتغال داشته باشند حمایت خواهند شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.