زارعی کوشا گفت: پژوهش و مطالعه در خصوص فعالیت‌ها و اقدامات دستگاه‌های مختلف اجرایی در استان موضوعی مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج  - استاندار کردستان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان که به موضوع ترویج فرهنگ کتابخوانی اختصاص داشت، مدیران دستگاه‌های اجرایی را مورد خطاب قرار داد و گفت: اگر می‌خواهیم در استان تولید و اشتغال آفرینی ایجاد کنیم باید برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی پشت گرم به کار‌های مطالعاتی و پژوهشی باشد.

دکتر زارعی کوشا به مدیران توصیه کرد در جهت ایجاد شغل برای جوانان این منطقه و تثبیت اشتغال موجود به کار‌های مطالعاتی و پژوهشی اهتمام ویژه داشته باشند.

او در ادامه به ترویج فرهنگ کتابخوانی با استفاده از تجارب دیگر استان‌ها نیز تاکید کرد و گفت: در بعضی از استان‌ها روش‌های متنوعی برای ایجاد انگیزه در افراد و سوق دادن آنان به امر مطالعه و کتابخوانی به کار گرفته می‌شود و لازم است از این تجربیات نیز در استان استفاده شود.

استاندار کردستان بهترین الگوی کتابخوانی در کشور را رهبر معظم انقلاب نام برد و گفت: معظم له علیرغم مشغله‌های بسیار فراوان به امر مطالعه و کتابخوانی توجه ویژه دارند.

زارعی کوشا گفت: برنامه‌ریزی‌ها باید به نحوی انجام شود که افراد در معرض لذت کتابخوانی قرار بگیرند و ما نیز برای گسترش فرهنگ کتابخوانی از لحاظ اعتباری دستگاه‌های متولی را حمایت خواهیم کرد.

در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان مهمترین راهکار‌ها در راستای ترویج امر کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در استان مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.