سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی پیگیری کرد

بیماران نالان از بی نظمی در رعایت نوبت‌های تأمین اجتماعی

بیماران در درمانگاه های تأمین اجتماعی خراسان جنوبی از دیر آمدن پزشکان متخصص به مطب‌های درمانگاه و بی نظمی در رعایت نوبت‌ها گلایه‌مند هستند.

یکی از شهروندان بیرجندی گفت: از طریق سامانه برای ساعت ۸ صبح نوبت برای متخصص گرفتم و وقتی که به درمانگاه مراجعه کردم پزشک حضور نداشت.

به گفته او بعد از اینکه ساعت ۹ پزشک به درمانگاه آمد، یک ساعت دیگر هم معطل شدم و ساعت ۱۰ نوبت به من رسید؛ دلیل این بی نظمی‌ها چیست؟

یکی از پزشکان در این مورد گفت: گاهی پیش می‌آید مریض‌هایی که نوبت‌های اول را دارند به خیال اینکه پزشک همچنان در درمانگاه حضور دارد، دیر‌تر می‌آیند و پیش می‌آید تا یک ساعت در مطب نشسته ایم، اما بیمار در ساعتی غیر از ساعت نوبت خود به مطب مراجعه می‌کند.


بیشتر بخوانید


برای پیگیری و چون و چرای این گلایه‌ها با مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفتگو کردیم.

فیروزی گفت: پزشکان معمولا سر وقت و مطابق برنامه‌های خود در مطب حاضر می‌شوند، اما در مورد پزشکان متخصص این موضوع وجود دارد که ممکن است پزشک در همان لحظه شروع شیفت مطب، بیمار اورژانسی داشته باشند و بر طبق وظیفه طبابت خود، باید به بیمار اورژانسی خود رسیدگی کنند.

او گفت: پزشکان متخصص علاوه بر مطب، رسیدگی به بیماران بستری و رفتن به اتاق عمل را نیز بر عهده دارند و این موضوع شاید باعث تأخیر در رفتن به مطب‌ها شود.

به گفته فیروزی پزشکان هم گاهی گلایه‌هایی دارند که بیماران در ساعات اولیه به مطب نمی‌آیند و همین دیر آمدن‌ها باعث ایجاد بی نظمی می‌شود و می‌تواند نارضایتی دیگر بیماران را به دنبال داشته باشد.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: معمولا در مورد پزشکان عمومی این مشکل‌ها را نداریم و پزشک سر موقع در مطب حاضر می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.