سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر پایگاه ملی معبد تاریخی آناهیتا:

نوروز متفاوتی را در معبد آناهیتا خواهید دید

مدیر پایگاه ملی معبد تاریخی آناهیتا گفت: امسال با تدارک برخی برنامه‌ها، گردشگران نوروز متفاوتی را در معبد تاریخی آناهیتا خواهند دید.

مرتضی گراوند گفت: با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروز، از هم اکنون برخی اقدامات همچون ساماندهی و بهسازی مبلمان محیطی را آغاز کرده ایم.

مدیر پایگاه ملی معبد تاریخی آناهیتا  می گوید پروژه پلازا (مسیر پیاده راه) این محوطه باستانی در حال حاضر توسط شهرداری در حال انجام است که ۵۰ درصد پیشرفت دارد.

به گفته گراوند این پروژه حدود ۵۰ هزار متر است که باید توسط شهرداری سنگفرش شود که در فاز اول هم اکنون حدود ۱۷۰۰ متر آن انجام شده و تا تعطیلات نوروز هم بخش قابل توجهی از آن انجام گیرد.

مدیر پایگاه ملی معبد تاریخی آناهیتا  می گوید از آنجایی که معبد تاریخی یک محوطه وسیعی را در بر می‌گیرد، در تلاشیم فضایی را در آن فراهم کنیم که بتوانیم علاوه بر گردشگران علاقمند به آثار تاریخی، گردشگرانی از سلایق دیگر را هم به سوی آن بکشانیم.

 این برنامه‌ها از ابتدای نوروز آغاز خواهد شد و تا روز طبیعت در روز سیزدهم فروردین ادامه خواهد داشت.

 برپایی سفره نوروزی، اجرای برنامه‌های آیینی متناسب با فرهنگ منطقه، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، برپایی کارگاه‌های صنایع دستی، راه اندازی ایستگاه‌های لباس‌های سنتی و عکاسی، ایستگاه ثبت خاطرات، ایستگاه نقاشی برای کودکان و... از اهم برنامه‌های تدارک دیده شده برای نوروز امسال در محوطه تاریخی هستند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.