سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آهنچیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کلاس‌های دانشگاه‌ها ۱۰۰ درصد حضوری نمی‌شوند

سخنگوی از سرگیری آموزش حضوری وزارت علوم گفت: کلاس‌های دانشگاه‌ها ۱۰۰ درصد حضوری نمی‌شوند و باید از آموزش‌های الکترونیکی هم استفاده کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - محمدرضا آهنچیان گفت: از سرگیری آموزش‌های حضوری برای ترم بهمن مورد تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا قرار گرفته است.

مسئولان آموزش عالی می‌گویند که روسای دانشگاهی باید با حداکثر ظرفیت دانشگاه‌ها برای از سرگیری آموزش حضوری اقدام کنند.

سخنگوی سخنگوی از سرگیری آموزش حضوری وزارت علوم  افزود: هیچ کدام از روسای دانشگاهی مخالف بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها نیستند و بر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید دارند.

عباس شیراوژن سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا روز گذشته ۷ اسفند ۱۴۰۰ با اعلام آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: «با توجه به مهار نسبی موج ششم بیماری کرونا در شرایط فعلی، تمام مقاطع تحصیلی آموزش عالی که به دلیل بیماری کرونا، کلاس هایشان غیرحضوری برگزار می‌شده است، کلاس‌های آموزشی باید به صورت حضوری برگزار شود.»

به گفته مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، هم اکنون دانشگاه‌ها فعال هستند و بنا بر تصمیمات استانی و شهر و اقتضائات محلی آموزش‌های حضوری خود را آغاز خواهند کرد.

مراجع محلی و استانی سراسر کشور که دستور به تعطیلی دانشگاه‌ها نداده بودند هم اکنون دانشجویان به صورت حضوری در کلاس‌های درس آموزش می‌بینند.

آهنچیان گفت: ظرفیت پذیرش خوابگاه‌ها در دانشگاه‌های بزرگ به علت لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت ۱۰۰ درصدی نخواهد بود.

سخنگوی از سرگیری آموزش حضوری وزارت علوم افزود:  آموزش‌های حضوری صد درصد آغاز نمی‌شوند و زمان زیادی می برد تا به صورت حضوری آغاز بکار کنند؛ بنابراین باید در تمام دانشگاه‌های بزرگ، متوسط و کوچک کشور همچنان از آموزش‌های الکترونیکی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۲:۰۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
دانشگاه حضوری بازدهی کمتری نسبت به مجازی دارد وقت اکثر افراد دانشجو در خوابگاه و یا رفت و امد بین شهری برای رسیدن به دانشگاه ها اتلاف و انرژی افراد برای مطالعه دروس از بین می رود. بهترین روش اموزش مجازی هست و فقط ازمایشگاه و دروس عملی به صورت یک تا دو هفته پشت سرهم برگذار شود به این صورت راندمان اموزشی چندین برابر خواهد بود
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
رشته ات چیه ؟رفتی منبر
ناشناس
۱۸:۴۹ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
ولی ما دوست داریم بریم حضوری از مجازی خسته شدیم ..خصوصیات هر رشته فرق داره .بعضی رشته ها مجاری هم میشه ادامه بدن
اما رشته های ما که عملی زیاد داره نمیشه
ناشناس
۱۸:۴۳ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
این ترم بهمن هم آموزش کلا مجازی بمونه تاخدای ناکرده کسی گرفتار این بیماری نشه
کامبیز
۱۷:۵۶ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
من به عنوان یه دانشجو با اینکه دلم برای دانشگاه تنگ شده اما باید با احتیاط بیشتری عمل کنند مسئولین باید اصولی و منطقی حریف زد
نمیشه که حرف از بازگشایی کردو از وضع بهداشتی دانشگاه ها هیچ اطلاعی نداشت
ناشناس
۱۷:۴۲ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
شغلش چیه دقیق؟؟؟؟
ناشناس
۱۷:۳۸ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
ظاهراً آموزش غیر حضوری به دهان برخی مزه کرده است. فکر می کنم اگر موضوع کرونا بطور کامل جمع شود، باز هم عده ای به بازگشایی کلاسهای حضوری رضایت ندهند.
ترگل
۱۶:۳۳ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
چرا میخان حضوری کنن،بابا به والله ک چیزی تا عید نمونده بیخودی برندارید بچه هارو از شهرستان آواره کنید !
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
خوش به حال اساتید دو سال کاملا تعطیل شده اند و حقوق بالای 35 میلیونی هم می گیرند. واقعا مفت مفت حقوق می گیرند بعد ملت را با آدرس غلط به سمت معلمان ارجاع می دهند. که مدارس حضوریه و معلما خودشان همیشه مدرسه هستند. با حقوق 5 میلیون.
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
سه ماهه همسان سازی حقوق اساتید کنار رفته این اهمیت نداره؟
ناشناس
۰۲:۰۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
اموزش در اینده فقط به صورت مجازی خواهد بود در تمام دنیا. چیزی به اسم اموزش حضوری نخواهیم داشت کرونا مقدمه این موضوع بود و تغییر رویه اموزشی.
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
اخه توخوابگاه چجوری میشه رعایت کرد وقتی از همه شهری ادم میاد ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
تو خوابگاه علوم پزشکی یکبار همه مون گرفتیم که نگم بهتون الانم باید حضوری بریم سر کلاس
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
چجوری بگن پول هزینه های دانشجوها بیکاران بالقوه آینده رو ندارن
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
متاسفم برای اموزش عالی در کشور که این مدت دانشگاه ها رو تعطیل کرد و همه چیز(سلامت روحی ، تجربه و ....) را فدای سلامت جسمی کرد.از دوران دانشجویی ما که چیز زیادی نمونده اما نفرین ما پشت سرتونه...
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
خیلی افرادی که مخالف هستن درواقع شاغل هستند و وقت برای سر کلاس رفتن ندارن موقع امتحان هم با تقلب و پول دادن به دیگران که جاشون امتحان بدن نمره خوب میارن! وگرنه هیچ کس نیست که دلش برا دانشگاه تنگ نشده باشه
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
آمار این را بدهید که هر شخص فوت شده چند دوز واکسن زده بوده است
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
چی میگی آقا؟ اصلا آموزش حضوری نداریم هم مجازیه متاسفانه. افسرده شدیم توی خونه . هیچی یاد نمیگیریم از کلاس های مجازی . نمیتونیم درس بخونیم توی خونه . امتحانا همش تقلب شده و حتی با تقلب هم دیگه نمره نمیارن دانشجوها دیگه بفهمید چقدر وضع خراب شده

خب شما که میدونید وضعیت اینجوره حداقل برای رشته های کم متقاضی یا ریاضی و فنی ظرفیت پذیرش رو بیارید پایین تا دانشگاهها به اندازه ظرفیت خوابگاههاشون دانشجو بگیرند و بودجه لازم برای اداره دانشگاه رو داشته باشید

حداقل برای آزمایش هم که شده همه کلاس های کارشناسی ارشد رو حضوری کنید این دو هفته باقی مونده به عید ببنید چطور میشه
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
روزانه بالای ۲۰۰ نفر دارن میمیرن ما بریم تو خوابگاه ۸ نفره چیکار کنیم
دانشجو
۱۳:۰۷ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
اخه یکی نیست بگه چرا با ما دانشجو ها مثل گوسفند برخود میشه؟هم مالی هم کاری هم...اینا دیگه کین
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
آخه مگه شده آموزش مجازی باشه بعد امتحانات حضوری استاد داریم که اصلا یک جلسه کلاس نذاشته و سر کلاس درس نیومده چون کلاس ها مجازی اون استاد اگه توی کلاس حضوری بود باید ۲ ساعت سر کلاس بود و درس میداد که الان برای خودش میزنه زیرش و از زیر کلاس در میره بعد امتحان هم برای اینکه خودی نشون بده و دانشجو ها و بندازه سخت میگیره بابا بس کنید دیگه
یاسین
۱۲:۳۷ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
ولمون کنید شماها هم مسخرمون کردید هر روز یه خبر جدید.
ما کلا اهمیتی نمیدیم.
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
ما دانشجويان نبايد به صورت حضوري سر كلاس حاضر شويم هنوز در پيك كرونا هستيم. بايد دست به دست هم داده و اين ترم را حداقل براي جلوگيري از شيوع بيماري بصورت غير حضوري انجام شود انشاا... در ترم بعد كلملا اين بيماري از بين برود.
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
احتمال زیاد دنبال تقلب و شرکت نکردن در کلاسایی...
ترگل
۱۶:۳۵ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
تقلب چیه ،خدا شفاتون بده ....
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Amoo
۱۲:۳۱ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
من تو دانشگاه شهید بهشتی درس خوندم. یادمه بعضی وقتا یا چند هفته دستشویی های خوابگاه حتی مایع دستشویی هم نداشتن. بازکردن خوابگاه تو این شرایط با این وضع مدیریتی و با ادعای رعایت کامل مسائل بهداشتی بیشتر شبیه جوکه.
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
دانشگاه فرهنگیان افتضاحه