معاون فناوری وزارت علوم گفت: دانشجویان کشور در صورت اختراع فناوری جدید به مدت ۶ ماه با فعالیت در شرکت‌های دانش بنیان حقوق دریافت خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - خیرالدین در اخبار ۲۰ گفت: طبق آمار‌های سال ۹۸، تمام بیکاران با سواد ۳ میلیون و ۱۸۰ هزار نفر بوده است که یک میلیون ۳۵۰ هزار نفر آن‌ها دانش آموخته دانشگاهی هستند.

۴۰ درصد از بیکاران باسواد را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم افزود: ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در کشور داریم که ۲۵ درصد آن‌ها در رشته‌های فنی و مهندسی هستند.

طبق اعلام وزارت علوم، ۶۰ الی ۷۰ درصد دانش آموختگان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی شاغل هستند و شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد دانشجویان دانشگاه‌های دیگر را در سراسر کشور پذیرش خواهند کرد.

خیرالدین اضافه کرد: مهم‌ترین مسئله وزارت علوم این است که دانشجویان را برای جذب بازار کار آماده کنیم که یکی از طرح‌ها دستیار فناوری است و دانشجویان فعال در حوزه نوآوری می‌توانند در این مراکز مشغول به کار شوند.

او بیان کرد: دانشجویان کارشناسی ماهانه یک میلیون تومان، ارشد ۲ میلیون تومان و دکتری ۳ میلیون تومان به مدت ۶ ماه پرداخت خواهد شد، به شرط اینکه یک دستاور فناوری داشته باشند.

طبق گفته وزارت علوم، طرح گرنت فناورانه، جوانه و شکوفایی برای دانشجویان و استادانی است که در حوزه فناوری و نوآوری پایان نامه و رساله دکتری تعریف می‌کنند.

پایان نامه‌های کارشناسی ارشد ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان و دکتری بین ۳۰ تا ۸۰ میلیون تومان اختصاص خواهد یافت که هم اکنون این طرح شروع شده است و به پارک‌های علم و فناوری بودجه مورد نطر پرداخت شده است.

او اضافه کرد: دانشجویان فارغ التحصیلان مقطع دکتری که علاقه‌مند به گذراندن دوره سربازی هستند، می‌توانند به صورت امریه در بخش نیرو‌های مسلح کار‌های فناورانه انجام دهند و به صورت دو سال با گذراندن دوره پسا دکتری داشته باشند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
سه میلیون بیکار داریم که نصفشون بیسواد بدون مدرکن و نصفشونم مدرک دارای بیسوادن در کل همه شون بیسوادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
خزانه ته نکشه یک وقتی
آخرین اخبار