سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه:

شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه ۵ پله صعود کرده است

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه از بهبود پنج رتبه‌ای جایگاه کرمانشاه در شاخص فضای کسب و کار در آخرین ارزیابی انجام شده خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- کیوان کاشفی گفت: در این فصل کرمانشاه جایگاه ۲۴ کشور را داشت که نسبت به فصل قبل از آن پنج پله بهبود جایگاه داشتیم.

هم اکنون فضای کسب و کار کرمانشاه با شیب ملایمی در حال بهبود است.

 با وجود همه این موارد باز هم جایگاه کرمانشاه در زمینه فضای کسب و کار مناسب و پذیرفتنی نیست، هم اکنون مواردی مانند غیر قابل پیش‌بینی بودن قیمت مواد اولیه، دشواری تامین منابع مالی از بانک‌ها و خصوصا شرایط بیماری کرونا به عنوان عوامل مخل فضای کسب و کار کرمانشاه مطرح است.

 بهبود فضای کسب و کار دشوار نیست و با راهکار‌های مناسب می‌توان این فضا را بهتر کرد، بهبود این فضا نیازی به اعتبار و بودجه ندارد بلکه فقط از طریق کار‌های نرم افزاری قابل انجام است.

آقای کاشفی یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌های حذف قوانین مخل و بهبود فضای کسب و کار را استفاده از ظرفیت شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی دانست و گفت: هر موضوعی که در شورای گفت‌وگوی ملی مصوب شود باید ظرف یک ماه در جلسه هیات وزیران برای اصلاح مطرح شود که تاثیر بسزایی در اصلاح قوانین دست و پاگیر دارد.

 عمده مطالبی که وارد شورای گفتگو می‌شود از مسیر تشکل‌های اقتصادی و فعالین بخش خصوصی است.

 ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصدی جرائم ماده ۱۰۰ در کرمانشاه افزایش یافته است که در بهمن ماه توسط شورای شهر مصوب شده است.

اگرچه افزایش جرائم ماده ۱۰۰ از اختیارات قانونی شهرداری و شورای شهر و با هدف بازدارندگی از تخلفات ساختمانی است، اما این کار باید با پشتوانه کارشناسی صورت بگیرد.

موضوع نگران کننده آنجاست که این افزایش جرائم برای تمام سال ۱۴۰۰ عطف به ماسبق شده و باعث دغدغه فعالین صنعت ساختمان می‌باشد.

آقای کاشفی این رویه را زمینه‌ساز رکود و افزایش قیمت مسکن در کرمانشاه اعلام کرد.

 به علاوه اگر قرار است افزایش جرائم با دید کاهش تخلفات صورت بگیرد باید در کنار آن ضوابط ساخت و ساز شهری هم اصلاح شود، نه اینکه قوانین سال‌ها ثابت بماند و فقط جرایم افزایش یابد.

آقای کاشفی خواستار تشکیل کارگروهی با حضور دستگاه‌های مربوطه و بخش خصوصی برای اصلاح این تعرفه‌ها شد و عنوان کرد: تا زمان اصلاح، نباید تعرفه‌های جدید اعمال شود.

انتهای پیام/ ط.پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.