سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضائیان زاده:

‌حالِ ۱۶۸ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان‌های فارس خوب نیست

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از وضعیت وخیم ۱۶۸ بیمار کووید ۱۹ در بخش های ICU بیمارستان های فارس خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - عباس رضائیان زاده گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، دو میلیون و ۲۹ هزار و ۱۸۱ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۵۹۳ هزار و ۱۰۹ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او گفت: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع، یک میلیون و ۶۸۹ هزار و ۱۲۴ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۰۰ هزار و ۶۴۷ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ۳۴۰ هزار و ۵۷ مورد تست سریع انجام شده و ۹۲ هزار و ۴۶۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او گفت: با بستری ۱۵۴ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۲۷۹ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۶۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

رضائیان زاده گفت: در ۲۴ ساعت گذشته هشت مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری به هفت هزار و ۶۷۲ نفر رسید.

او گفت: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری ۵۷۰ هزار و ۳۰۱ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۷۲۹ هزار و ۹۵۱ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۳۷ هزار و ۵۲۱ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۳۹ هزار و ۶۹۹ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۳۵۲ هزار و ۷۳۱ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.