معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هزار و ۳۲۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۶۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - عباس رضائیان زاده گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، دو میلیون و ۲۶ هزار و ۶۸۹ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۵۹۱ هزار و ۷۵۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

به گفته او؛ از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع، یک میلیون و ۶۸۷ هزار و ۴۱۶ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۹۹ هزار و ۷۴۱ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ۳۳۹ هزار و ۲۷۳ مورد تست سریع انجام شده و ۹۲ هزار و یازده بیمار مثبت شناسایی شده است.

او گفت: با بستری ۲۱۸ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هزار و ۳۲۵ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۶۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

به گفته این مقام مسئول؛ در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ مورد جدید فوتی کووید ۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۶۶۴ نفر رسید.

رضائیان زاده گفت: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری ۵۶۶ هزار و ۶۳۷ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۷۲۵ هزار و ۳۵۶ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۳۶ هزار و ۲۸۹ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۳۹ هزار و ۳۲۱ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۳۴۹ هزار و ۷۴۶ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.