سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کرمان:

بهره‌وری باید در تار و پود نظام اداری کشور جاری باشد

زینی وند گفت: نظام بهره وری کشور نباید در حد یک شعار و یا یک سازمان باشد؛ بلکه باید در تار و پود نظام اداری ما جاری باشد که راه آن اجرای برنامه‌های تدوین و در دست اقدام است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - علی زینی وند در کمیته بهره‌وری استان کرمان گفت: در حوزه بهره وری اصل این است که در نظام اداری، سال به سال کیفیت خدمات را به روز رسانی کرده و باید به دنبال ارتقای سیستم‌های اداری و بهره وری در مجموعه‌هایی که با زندگی مردم سر و کار دارند، باشیم. 

او می گوید: ما متولی آموزش و برنامه ریزی برای این بهره وری هستیم و  بستری از رسیدن به نظام بهره وری می‌تواند در قالب دولت الکترونیک باشد؛ اما در مجموع نظام بهره وری کشور نباید در حد یک شعار و یا یک سازمان باشد؛ بلکه باید در تار و پود نظام اداری ساری و جاری باشد که راه آن نیز این است که برنامه‌هایی که در دست اقدام داریم را اجرایی کنیم که براساس برنامه ریزی و تجارب دستگاه‌ها در حوزه‌های اداریِ مربوطه و تکنولوژی و دانش، دستگاه‌ها به جمع بندی می‌رسند که این اقدامات منجر به ارتقای بهره وری و کیفیت شده و موجب می‌شود برنامه‌های سالانه داشته باشیم  و اسناد بالادستی در این زمینه کم نداریم و سند آمایش استان و کشور پیش روی ما است.

استاندار کرمان گفت: در کشور راهی نداریم جز اینکه برنامه‌ها و اسناد بالادستی را اجرا کنیم و خوشبختانه این اسناد دارند خود را بر اراده مدیران و تصمیمات سلیقه‌ای تحمیل می‌کنند و باید فرهنگ سازی شود تا مدیری عوض می‌شود، برنامه‌ها عوض نشود؛ زیرا این برنامه‌ها براساس یک تجربه و سابقه تاریخی شکل گرفته اند.

به گفته او در دنیا هم می‌بینیم در نظامات قانون گذاری تمرکز بر تجارب دستگاه‌های اداری بوده و لایحه محوری و تصمیم مبتنی بر تجارب انباشته شده ارجحیت بر طرح‌های مجالس دارد.

زینی وند گفت: متخصص‌ترین کانون‌ها برای ارتقای بهره وری خود دستگاه‌های اجرایی هستند و شاخص‌های اعلامی، تجربه‌ای است که وزارتخانه اعلام کرده است.

او می گوید: دستگاه‌ها باید گزارش کار برنامه‌ها و تجارب خود را بدهند؛  زیرا برنامه می‌نویسیم تا تحولی در نظامات سنتی اداری ایجاد شود و دانش را وارد تصمیمات ما کند. 

استاندار کرمان به تحول سریع زندگی مردم و افزایش کسب و کار‌های الکترونیک پرداخت و گفت: زندگی‌ها در حال متحول شدن هستند و اگر ما مدیران و سیاست گذاران به بهره وری و این مسائل تسلط نداشته باشیم، خواهیم دید که چه قدر از دانش و جامعه عقب می‌مانیم.

او می گوید:  مدیران باید برش استانی را داشته و می‌خواهیم  این موضوع را به سازمان ملی بهره‌وری اعلام کنیم و کار در این زمینه در ارزشیابی مدیران و دستگاه‌ها لحاظ می‌شود.

 انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.