راهکاری برای متعادل کردن قیمت ها برای مصرف کنندگان

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: تولیدکننده قیمت نهایی محصول خود را روی کالا درج می کند که این شیوه باعث کاهش قیمت می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - تابش در نشست ستاد تنظیم بازار استان کرمان که با هدف طرح درج قیمت نهایی تولیدکننده به جای قیمت مصرف کننده بر روی کالا در استانداری کرمان تشکیل شده بود گفت: در این طرح، تولیدکننده باید بر روی کالا‌های خود، قیمت تمام شده کالا به اضافه سود قانونی خود به اضافه مالیات بر ارزش افزوده را درج و فروشگاه‌ها و واحد‌های صنفی نیز مکلف به درج قیمت مصرف کنندگان در فروشگاه هستند.

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان می گوید: مبنای محاسبه مالیات واحد تولیدی نیز قیمت درج شده کالا در کارخانه است.

به گفته او اگر تولیدکننده به هر دلیلی قیمت محصول نهایی خود را افزایش دهد، ملزم است که بر اساس همان عدد، پرداخت مالیات داشته باشد و در واقع هر عددی روی کالا درج شود به منزله فاکتور رسمی تولیدکننده است و مسئولیت آن با تولیدکننده خواهد بود.

تابش گفت: فروشندگان خرد هم موظف هستند کالا‌های مصرفی را با اضافه کردن حداکثر سی درصد سود و کالا‌های سرمایه‌ای را با اضافه کردن حداکثر بیست درصد سود به قیمت درج شده تولیدکننده به مردم عرضه کنند.

او می گوید: فروشندگان و عرضه کنندگان باید حتما قیمت نهایی مصرف کننده را نیز در فروشگاه نصب کنند.

معاون وزیر صمت همچنین گفت: تا امروز هشت هزار قلم کالا مشمول این طرح هستند و ما برای حفظ حقوق مردم با متخلفان  این طرح برخورد جدی خواهیم کرد.

تابش  در مورد اثرات اجرای این طرح گفت: هدف نهایی این طرح شفاف سازی است و تا به امروز با اجرای محدود آن ما در ده‌ها کالا کاهش قیمت را داشته ایم از آن جمله در آب معدنی و نوشابه کاهش محسوس قیمت را شاهد هستیم به گونه‌ای که آب نیم لیتری که تا قبل از طرح چهارهزار تومان به دست مردم می رسید حالا به حدود دوهزار تومان رسیده است.

او گفت: مردم باید برای کنترل و کاهش قیمت‌ها با این طرح همراهی و همکاری کنند.

در این نشست استاندار کرمان هم گفت: این طرح طرح قابل قبولی است تکلیف تولیدکننده ،فروشنده و مصرف کننده را روشن می‌کند.

زینی وند از آمادگی استان برای اجرا و نظارت دقیق بر این طرح خبر داد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.