سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجمیع و ساماندهی ۴ واحد دانشگاه پیام‌نور چهارمحال و بختیاری

چهار واحد دانشگاه پیام‌نور چهارمحال و بختیاری در طرح تجمیع و ساماندهی قرار گرفته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - آقای آبرود رئیس دانشگاه پیام‌نور چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه واحد‌های دانشگاه جونقان، شلمزار، بلداجی و سامان در طرح تجمیع و ساماندهی قرار گرفته‌اند، گفت: اولویت تغییر کاربری فضای فیزیکی این واحد‌های آموزشی، ایجاد مراکز تحقیقاتی و پژوهشی است.

بر اساس مصوبه شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، واحد‌های دانشگاهی پیام‌نور که کمتر از ۲۵۰ دانشجو را پوشش می‌دهند باید در واحد‌ها و مراکز همجوار تجمیع شوند.


بیشتر بخوانید


تعداد دانشجویان این واحد‌های دانشگاهی دو رقمی و در یکی از واحدها، تک‌رقمی شده است که با توجه به کاهش جذب دانشجو و نبود توجیه اقتصادی برای حفظ و نگهداری این واحد‌ها به عنوان یک مجموعه دانشگاهی، از پارسال پذیرش دانشجو در این چهار واحد متوقف شده است.

تعداد دانشجویان فعال مرکز پیام نور لردگان در حال حاضر افزون بر یک هزار و ۳۰۰ نفر اعلام شد و مجموع دانشجویان این دانشگاه نزدیک به یک هزار و ۶۰۰ نفر است.

در سال ۱۴۰۰ برخی رشته‌های پرطرفدار همچون مدیریت مالی، مدیریت بانکداری، گمرک، مددکاری اجتماعی، کسب‌وکار و روابط عمومی به جمع رشته‌های مقطع کارشناسی اضافه شد.

در حال حاضر دانشجویان کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری در ۱۲ کد رشته مشغول به تحصیل هستند که تقاضای راه‌اندازی هشت رشته جدید در این مقطع به شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال شده است.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
دانشجو
۱۹:۳۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
تجمیع موجب بهبود کیفیت خواهد شد و کار درستی است