رئیس دانشگاه پیام‌نور چهارمحال و بختیاری گفت: در سال تحصیلی جدید، ۴۰۰ رشته محل جدید به رشته‌های این دانشگاه افزوده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علیرضا آبرود رئیس دانشگاه پیام‌نور چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بعضی از رشته‎های این دانشگاه که طی پنج سال گذشته، جذب دانشجوی آن کمتر از پنج نفر بود، کم‌مخاطب شناخته و در نتیجه حذف شدند.

او افزود: هرساله برای جذب دانشجو، علاوه بر شبکه‌های مجازی، از طریق صدا و سیما و بنر‌های نصب شده در مکان‌های پرتردد اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


آبرود اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید، ۴۰۰ رشته محل در مقطع کارشناسی و کارشناسیارشد به رشته‌های این دانشگاه افزوده شد.

او اظهار داشت: سهم دانشگاه‌های پیام نور استان، شش رشته جدید در مقطع کارشناسی بوده که این رشته‌ها شامل مدیریت مالی، مدیریت کسب و کار‌های کوچک، هتلداری، امور گمرکی، مددکاری اجتماعی و روابط عمومی است.

آبرود تصریح کرد: کارشناسی ارشد مدیریت مالی در دانشگاه پیام نور واحد شهرکرد تدریس می‌شود که امسال مقطع کارشناسی آن نیز به رشته‌ها اضافه شده است.

او گفت: دانشگاه پیام نور در میان دانشگاه‌های دارای شهریه تحصیلی، دانشگاهی کم هزینه است و این دانشگاه زیر نظر وزارت علوم بوده و تقریبا دانشگاهی دولتی است و مدرک اعطایی قابلیت ترجمه به زبان‌های دیگر برای ادامه تحصیل و یا کار را در کشور‌های دیگر دارد.

آبرود بیان کرد: رشته‌هایی که طی پنج سال گذشته، جذب دانشجوی آن کمتر از پنج نفر بوده است و کم‌مخاطب شناخته می‌شود، حذف شدند و رشته‌های بین رشته‌ای کاربردی به جای آن‌ها اضافه می‌شود.

او بیان کرد: تعداد کل دانشجویان استان در دانشگاه‌های مختلف حدود ۳۰ هزار نفر است که از این تعداد هشت هزار نفر دانشجوی فعال و معادل یک سوم در دانشگاه‌های پیام‌نور استان در حال تحصیل هستند و این نشان از استقبال مردم نسبت به این دانشگاه است؛ به‌علاوه از دو سال گذشته تاکنون، حدود ۱۰ درصد پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های پیام‌نور استان افزایش یافته است.

آبرود ادامه داد: دانشگاه پیام نور از طریق صندوق رفاه دانشجویی، وام‌های بدون بهره در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد، به‌علاوه دستگاه‌هایی مانند بهزیستی و کمیته امداد شهریه دانشجویان وابسته به خود را پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار