سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاتل یک جوان ۲۰ ساله در عروسی، دستگیر شد/ زورگیران شهر صدرا زمین‌گیر شدند

مهم‌ترین حوادث ۲۰ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - مهم‌ترین حوادث روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

زورگیران شهر صدرا زمین‌گیر شدند

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری اعضای باند ۳ نفره زورگیران به عنف و کشف ۳۰ فقره سرقت درون خودرو و سایر در شهر صدرا خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری و قدرت نمایی با سلاح سرد به قصد سرقت به عنف از یک مغازه در شهر صدرا، بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

او گفت: سارقان که با مشاهده پلیس در سرقت خود ناکام شده بودند بدون توجه به هشدار‌های ماموران انتظامی با یک سواری تیبا از محل متواری شدند.

فرمانده انتظامی شیراز گفت: ماموران انتظامی کلانتری ۲۸ صدرا پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند سواری تیبا را توقیف و هر ۳ سرنشین خودرو که یکی از آنان خانمی جوان بود دستگیر کنند.

سرهنگ شجاعی گفت: در بازرسی از خودرو متهمان اموالی مسروقه شامل ۱۲ دستگاه ضبط خودرو، باطری، فن، آینه بغل و قفل پدال، یک دستگاه مبدل برق، ۱۱ عدد کیف دستی و زنانه، ۱۰ عدد عینک آفتابی، ۲ دستگاه DVR و DVD، ۹ دستگاه اسپیکر و باند کامپیوتر و ۲ قبضه سلاح سرد کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان تا کنون به ۲۷ فقره سرقت درون خودرو و ۳ فقره زورگیری به عنف از شهروندان اقرار کردند، گفت: این سارقان حرفه‌ای برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شده‌اند.

توقیف کامیون و کشف بیش از  ۷ میلیارد ریال کالای قاچاق

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت گفت: ماموران انتظامی پاسگاه سراب بهرام ممسنی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی منتهی به این شهرستان به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۷۱ دستگاه لوازم آشپزخانه، ۱۲۰ عدد انواع لوازم جانبی موبایل، ۱۱۵ قلم لوازم آرایشی، ۱۱۴دستگاه قطعات کامپیوتر و ۲۳ بسته انواع مکمل بدن‌سازی خارجی قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف شد، گفت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه قاچاق را ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: شهروندان در حمایت از کالای ایرانی هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص قاچاق را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

۶ کشته و یک زخمی در محور داراب - شیراز

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: در برخورد سواری پراید با یک دستگاه تریلر در محور مواصلاتی داراب-شیراز ۶ نفر کشته و یک نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شد.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی گفت: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره تصادف فوتی در محور مواصلاتی داراب-شیراز به ماموران اعلام و سریعا به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او گفت: ماموران پلیس‌راه در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک سواری پراید با ۶ سرنشین به شدت با یک دستگاه تریلر برخورد کرده است.

به گفته رئیس پلیس راه شمالی استان فارس، در این حادثه خونین و مرگبار هر ۶ سرنشین سواری پراید فوت و راننده کامیون نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

سرهنگ دهقانی با ببان اینکه کارشناسان پلیس‌راه در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را تجاوز به چپ از سوی راننده پراید اعلام کردند، به رانندگان توصیه کرد: از عجله و شتاب بی مورد و تغییر مسیر‌های ناگهانی در حین رانندگی خودداری و برای حفظ سلامتی خود و همسفران به قوانین رانندگی احترام بگذارند.

کشف ۱۰ تن چوب قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۱۰ تن چوب قاچاق به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: ماموران انتظامی داراب هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون حامل بار چوب مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این کامیون ۱۰ تن چوب قاچاق کشف و راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: کارشناسان ارزش چوب‌های کشف شده را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

کشف احشام قاچاق در لارستان

جانشین انتظامی لارستان از کشف ۳۰ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ناصر حیدری گفت: در جهت مبارزه جدی با قاچاق، مأموران انتظامی لارستان با اشراف اطلاعاتی از تصمیم قاچاقچیان مبنی بر جابه‌جایی احشام با خودرو‌های شوتی در اطراف این شهرستان مطلع و پیگیری موضوع را با جدیت در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی ۳ خودرو پژو ۴۰۵ و پارس حامل احشام را توقیف کنند.

جانشین انتظامی لارستان با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو‌ها ۳۰ راس گوسفند قاچاق کشف شد، گفت: برابر اعلام کارشناسان ارزش احشام مکشوفه ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ حیدری با اشاره به اینکه در این خصوص ۳ نفر راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: مبارزه با پدیده قاچاق از اولویت‌های کاری و مأموریتی پلیس است و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت غیرقانونی مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۱۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در گراش

فرمانده انتظامی گراش از کشف ۱۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق و متعلقات مربوطه به ارزش ۴ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ کرامت کریمی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در منزل خود در یکی از محله شهرستان گراش اقدام به نگهداری و قاچاق دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال می‌کند که بررسی موضوع در دستور کار ماموران یگان‌امداد قرار گرفت.

او گفت: ماموران یگان امداد پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مزل موفق شدند شدند ۱۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال خارجی قاچاق و متعلقات مربوطه را کشف کنند.

فرمانده انتظامی گراش با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه ۴ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قانونی شد.

قاتل یک جوان ۲۰ ساله در عروسی، دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: فردی که با سلاح سرد در مراسم عروسی جوان ۲۰ ساله‌ای را به قتل رسانده بود پس از یک هفته فرار تسلیم قانون شد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: در پی گزارش ۱۱۰ مبنی بر درگیری منجر به قتل جوانی ۲۰ ساله با سلاح سرد در مراسم عروسی در یکی از محلات شهرستان فسا، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار افسران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: در تحقیقات اولیه مشخص شد ۲ نفر در مراسم عروسی به علت اختلافات شخصی با یکدیگر درگیر و یکی از آن‌ها با سلاح سرد طرف مقابل را به قتل می‌رساند و سریعا از محل حادثه متواری می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا می‌گوید: افسران پلیس با اقدامات تخصصی ۳ نفر از افراد دخیل در درگیری و ۳ نفر از عوامل فراری دادن قاتل را شناسایی و با دستور مقام قضائی آنان را دستگیر کردند.

سرهنگ قسام گفت: پیگیر‌های اطلاعاتی و ردگیر‌های فنی کارآگاهان ادامه داشت تا اینکه قاتل ۲۲ ساله با تنگ دیدن عرصه، ۷ روز پس از قتل خود را به پلیس آگاهی معرفی و تسلیم قانون شد.

این مقام انتظامی به تکمیل پرونده و تحویل متهم به دادسرا اشاره کرد و گفت: با نظارت و کنترل صاحبان مراسمات و مجالس جهت جلوگیری از پیشآمد درگیری و حل و فصل به موقع اختلافات، می‌توان از بروز این چنین حوادث تاسف بار پیشگیری کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
واقعا چه تاسف بار است