مهم‌ترین حوادث ۱۷ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - مهم‌ترین حوادث روز یکشنبه ۱۷ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۲۰۴ کیلو تریاک در محور سیرجان - شیراز

فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران پلیس شهرستان نی‌ریز و یگان تکاوری، ۲۰۴ کیلو تریاک در بازرسی از یک دستگاه وانت نیسان کشف شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: مأموران انتظامی شهرستان نی‌ریز با همکاری کارکنان یگان تکاوری استان هنگام گشت زنی در محور سیرجان-شیراز به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

او گفت: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۲۰۴ کیلو تریاک را کشف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه راننده پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، گفت: ما استوارتر از همیشه در برابر قاچاقچیان ایستاده‌ایم و به هیچ عنوان اجازه جولان به سوداگران مرگ را نخواهیم داد.

مواد مخدر

کالاهای ۱۱۰ میلیاردی قاچاق به بازار نرسید

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه بونکر گازی حامل انواع کالا‌های خارجی قاچاق به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: به منظور اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز، امروز ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان هنگام گشت‌زنی در محور مواصلاتی عسلویه - شیراز به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو تعداد زیادی لوازم موسیقی، پوشاک و تجهیزات موبایل خارجی قاچاق که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در بونکر جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر شد، گفت: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش محموله مکشوفه ۱۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: پدیده شوم قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه‌ساز جرائم دیگری نیز می‌شود که بر همین اساس تشدید اقدامات مقابله‌ای در این حوزه همواره یکی از اولویت‌های مهم پلیس محسوب می‌شود.

کشف ماینر‌های قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۱۸ دستگاه ماینر قاچاق و متعلقات مربوطه خبر داد.

سرهنگ داود امجدی گفت:در پی دریافت خبری مبنی بر استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال در منزل یک فرد، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ شهید ساریخانی این فرماندهی قرار گرفت.

او گفت: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان ۱۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق و متعلقات مربوطه را کشف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه کارشناسان ارزش دستگا‌های مکشوفه را ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در زرین‌دشت کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت از کشف ۲ هزار لیتر سوخت گازوئیل قاچاق خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد گفت: ماموران یگان امداد زرین‌دشت هنگام گشت زنی و کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت با اشاره به اینکه در بازرسی از آن خودرو ۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد، افزود: راننده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف ۷ دستگاه کارت گرافیک قاچاق در صدرا

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۷ دستگاه کارت گرافیک قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر نگهداری کارت گرافیک قاچاق در منزلی در شهر صدرا، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۳۷ بهارستان قرار گرفت.

او گفت: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی ابتدا از صحت خبر مطمئن و پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان ۷ دستگاه کارت گرافیک قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کارت‌های گرافیک کشف شده را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

سارق احشام در دام پلیس قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از انهدام باند سارقان احشام و کشف ۳ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ قربانعلی روستا گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در برخی از مناطق شهرستان قیروکارزین، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

او می‌گوید: ماموران پر تلاش پلیس آگاهی با بررسی صحنه‌های وقوع جرم موفق شدند در این خصوص یک سارق سابقه‌دار را شناسایی و وی را در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۳ فقره سرقت احشام اقرار کرد، گفت: این سارق حرفه‌ای برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف کالای میلیاردی قاچاق در کوار

فرمانده انتظامی کوار از توقیف سواری پژو پارس و کشف ۳۶ طاقه پارچه قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی کوار هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک سواری پژو پارس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۳۶ طاقه پارچه خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سارقان درون خودرو در قادرآباد روانه دادسرا شدند

فرمانده انتظامی شهرستان خرم‌بید از دستگیری ۴ سارق درون خودرو و کشف ۲۰ فقره سرقت از آن‌ها خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبر کریمی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات خودرو در برخی از محلات قادرآباد، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران این کلانتری قرار گرفت.

او می‌گوید: مأموران کلانتری قادرآباد با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۴ نفر سارق حرفه‌ای را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

عاقبت مجرم

فرمانده انتظامی شهرستان خرم‌بید با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۲۰ فقره سرقت محتویات خودرو اقرار کردند، گفت: سارقان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ کریمی گفت: طرح‌های مبارزه با سرقت در شهرستان خرم‌بید با جدیت ادامه خواهد داشت و شهروندان با جدی گرفتن هشدار‌های پلیس در رابطه با پیشگیری از انواع سرقت می‌توانند پلیس را در این زمینه یاری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار