مهم‌ترین حوادث ۱۳ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - مهم‌ترین حوادث روز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف پژو با ۲۲۵ کیلوگرم حشیش در محور قطرویه - سیرجان

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۲۲۵ کیلو حشیش در محور قطرویه - سیرجان خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی گفت: مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان نی ریز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور قطرویه – سیرجان به یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس مشکوک و دستور ایست دادند که راننده آن بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، مأموران با استفاده از قانون به کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی کرده و در نهایت خودرو را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در بازرسی از این خودرو، ۲۲۵ کیلو حشیش کشف و در این خصوص یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شد.

سردار حبیبی گفت: مبارزه بی امان با قاچاق مواد مخدر همواره به عنوان یکی از مأموریت‌های ویژه پلیس در دستور کار فرماندهی انتظامی استان فارس قرار دارد.

مواد مخدر

کشف بیش از یک میلیارد ریال سیگار قاچاق در لامرد

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد گفت: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی در بازرسی از یک خودرو پژو ۴۰۵، ۳۸۰ هزار نخ سیگار قاچاق کشف کردند.

سرهنگ مهراب زارع پور گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، راننده که عرصه را بر خود تنگ می‌دید خودرو را رها و متواری شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۳۸۰ هزار نخ سیگار قاچاق کشف شد، گفت: تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم متواری ادامه دارد.

سرهنگ زارع پور گفت: کارشناسان ارزش کالای قاچاق مکشوفه را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

ماینر‌های ۳۰ میلیارد ریالی در خفر خاموش شدند

فرمانده انتظامی شهرستان خفر از کشف ۲۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ یوسف احمدی گفت: ماموران انتظامی این شهرستان از دپوی تعدادی دستگاه ماینر (دستگاه استخراج ارز دیجیتال) در یک انبار در یکی از محله‌ها مطلع شدند.

او با بیان اینکه مأموران انتظامی ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسی از آن مکان، ۲۶ دستگاه ماینر غیرمجاز کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خفر با اشاره به اینکه ارزش این ماینر‌های قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص پرونده مربوطه تشکیل و تحقیقات جهت دستگیری متهم یا متهمان این ادامه دارد.

سرهنگ احمدی از شهروندان خواست به منظور برخورد با مخلان نظم و امنیت در عرصه‌های مختلف با پلیس مشارکت کرده و هر گونه اخبار و اطلاعات را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در اقلید

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید ازکشف ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه خودرو خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی گفت: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام گشت زنی و کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به ۲ دستگاه خودرو وانت پراید و ال ۹۰ مشکوک و آن‌ها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودروها، مقادیری کالای قاچاق و بدون مدارک قانونی شامل یک دستگاه گیر بکس ماشین سنگین خارجی و تعداد زیادی لوازم خانگی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با اشاره به دستگیری ۲ متهم در این رابطه، گفت: ارزش ریالی محموله قاچاق کشف شده بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

انهدام باند سارقان پراید در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان خودرو پراید در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی گفت: در پی سرقت چند خودرو پراید در سطح شهرستان شیراز، شناسایی سارقان و کشف خودرو‌های مسروقه به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان شعبه مبارزه با سرقت خودرو قرار گرفت.

او گفت: با انجام تحقیقات گسترده و اقدامات علمی، پلیسی و بررسی میدانی صحنه‌های وقوع سرقت، کارآگاهان یکی از سارقان را درحال باز کردن وسایل و قطعات یک دستگاه خودرو پراید شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: در تحقیقات و بازجویی‌های صورت گرفته از متهم مشخص شد که وی با همدستی ۲ نفر دیگر اقدام به سرقت خودرو‌های شهروندان می‌کرده اند و قطعات و لوازم خودرو‌ها را به یک نفر مالخر می‌فروخته اند.

این مقام انتظامی گفت: در ادامه مخفیگاه همدستان متهم و مالخر شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه همگی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند و در بازرسی صورت گرفته از مخفیگاه آنان مقادیری اموال و قطعات سرقتی نیز کشف شد.

عاقبت مجرم

سرهنگ حبیبی گفت: متهمان که دارای سوابق متعدد کیفری در زمینه سرقت هستند، در بازجویی‌های تکمیلی به سرقت ۴ دستگاه خودرو پراید در سطح شیراز اعتراف و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: شهروندان از پارک کردن خودرو در محل‌های خلوت خودداری و آن را به تجهیزات ضد سرقت از قبیل قفل پدال، قفل فرمان و دزدگیر مجهز کنند.

توقیف موتورسیکلت سرقتی در لارستان

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان از کشف یک دستگاه موتور سیکلت سرقتی توسط مأموران پلیس آگاهی خبر داد.

سرهنگ داود امجدی گفت: ماموران پلیس آگاهی هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت بدون پلاک و بدون صاحب مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر به یگان انتقال دادند.

او گفت: ماموران با استعلام از سامانه پلیس آگاهی متوجه شدند که این موتورسیکلت از یکی از استان‌های همجوار سرقت شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان گفت: مالکان وسایل نقلیه حتما از وسایل بازدارنده و تجهیزات تاخیری نظیر قفل فرمان و دزدگیر برای موتور و خودرو‌های خود استفاده و پلیس را در کاهش جرائم یاری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.