مهم‌ترین حوادث ۱۹ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - مهم‌ترین حوادث روز سه شنبه ۱۹ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بیش از ۵۰ کیلو شیشه در پیکان

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر نی‌ریز موفق شدند در بازرسی از یک سواری پیکان ۵۸ کیلو شیشه کشف کنند.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: به منظور تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران انتظامی نی‌ریز حین کنترل محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان به یک سواری پیکان مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او با بیان اینکه راننده بدون توجه به ایست پلیس متواری شد، گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف و در بازرسی از آن ۵۸ کیلو مواد مخدر از نوع شیشه کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در این خصوص یک سواری ۴۰۵ که اسکورت محموله بود توقیف و راننده نیز دستگیر شد، گفت: هر دو راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار حبیبی گفت: این فرماندهی با تمام توان برای ایجاد امنیت پایدار مردم پای کار است و هرگونه تحرک قاچاقچیان و سوداگران مرگ را رصد می‌کند و نمی‌گذارد خواب خوش بر چشمان این افراد بنشیند.

مواد مخدر

سرقت موتورسیکلت در شیراز و کشف در کوار

فرمانده انتظامی کوار از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی، مبارزه با سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت را مهمترین وظیفه و اولویت کاری نیروی انتظامی عنوان کرد و اظهار داشت: پلیس با برخورد قاطع با سارقان و مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به ویژه در مناطق جرم‌خیز محیط را برای فعالیت‌های مجرمانه ناامن می‌کند.

او گفت: ماموران پاسگاه انتظامی آبگرم هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت که در کنار خیابان پارک بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر به پلیس آگاهی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه در بررسی و تحقیقات اولیه مشخص شد موتورسیکلت سابقه سرقت از شیراز دارد، گفت: تلاش برای دستگیری سارق متواری ادامه دارد.
سرهنگ هاشمی گفت: مردم باید همواره هشدار‌های پلیس را در راستای پیشگیری از وقوع سرقت و محدود شدن دایره فعالیت سارقان مورد توجه قرار داده و هرگونه مورد مشکوک در این زمینه را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از شناسایی و دستگیری یک سارق و کشف ۱۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در محدوده شمال شهر شیراز، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران قرار گرفت.

او گفت: در همین رابطه ماموران کلانتری ۳۴ جام جم با اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند در این خصوص یک سارق و ۲ مالخر را شناسایی و آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کرد، گفت: در بازرسی از محل اختفاء این افراد، مقادیری اموال مسروقه از نوع درب فلزی، چهارچوب پنجره، چهار پایه، کنتور آب، موتور لباسشویی و موتور آب کشف شد.

سرهنگ شجاعی با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه فعالیت سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی و افراد مشکوک را از طریق تماس با مرکز ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

قتل برادر به خاطر تقسیم ارث

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم گفت: درگیری ۲ برادر بر سر تقسیم ارث و میراث منجر به قتل یکی از آنان شد.

سرهنگ خسرو رزمجویی گفت: در پی وقوع یک فقره درگیری خانوادگی منجر به قتل در روز ۱۶ بهمن‌ماه در یکی از محلات شهرستان جهرم، بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او با بیان اینکه قاتل سریعا از محل وقوع متواری شده بود، گفت: در بررسی‌های اولیه و تحقیق از دیگر اعضای خانواده مشخص شد قاتل ۴۰ ساله به منزل پدر خود مراجعه و به علت اختلاف بر سر تقسیم ارث و میراث (زمین‌های کشاورزی) با اسلحه شکاری برادر ۳۴ ساله خود را به قتل رسانده است.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم گفت: ماموران از همان لحظات اولیه اقدامات خود را جهت شناسایی و دستگیری متهم آغاز و قاتل فراری که عرصه را بر خود تنگ دیده بود پس از ۲۴ ساعت خود را تسلیم قانون کرد.

سرهنگ رزمجویی با بیان اینکه قاتل اسلحه به کار برده در صحنه قتل را نیز به مقر انتظامی دلالت و تحویل ماموران داد، گفت: نیروی انتطامی با افرادی که به صورت فردی و یا جمعی اقدام به شرارت و ایجاد ناامنی در جامعه کنند با قاطعیت برخورد می‌کند.

دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای خودرو در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای و کشف ۳ دستگاه خودرو سرقتی در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی گفت: در پی دریافت پرونده‌ای مبنی بر سرقت یک خودرو پراید در سطح شهر شیراز، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران شعبه مبارزه با سرقت خودرو پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: کارآگاهان با بررسی صحنه وقوع جرم و اقدامات فنی و پلیسی و تلاش‌های شبانه روزی در این خصوص یک نفر متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی وی را به همراه برادرش در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

عاقبت مجرم

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به سرقت ۳ خودرو پراید در سطح شیراز اعتراف کردند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه سارقان مقادیری اموال و اسناد سرقتی و یک خودرو پراید مسروقه نیز کشف شد.

سرهنگ حبیبی با بیان اینکه متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، از شهروندان خواست، نکات ایمنی را هنگام پارک کردن خودرو رعایت کرده و از تجهیزات ضد سرقت از قبیل سوئیج مخفی، قفل پدال و قفل فرمان استفاده کرده و خودرو خود را در نقاط خلوت و بدون تردد پارک نکنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
ماشالله ب این برادر ۴۰ ساله که بخاطر ارث برادر ۳۴ ساله خودشو کشت افرین به به حالا سردوشی بهت دادن قاتل شدی برو حالا حالشو ببر تو زندان
آخرین اخبار