سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۲ برابری تولید واحدهای خوراک دام در کهگیلویه وبویراحمد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت تولید واحد های خوراک دام و طیور در یاسوج و گچساران افزایش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - سید علی معتمدی‌پور در نشست قرارگاه امنیت غذایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت تولید کارخانه خوراک دام و طیور یاسوج از ۲۵ تن در روز به ۵۰ تن و در گچساران از ۶۰ به ۱۱۰ تن در روز افزایش یافت.

او گفت: این طرح در حمایت از دامداران برای تولید و ارتقای کیفت گوشت قرمز استان انجام شد.

معتمدی پور گفت: در این مدت ۸۲۵ راس دام زنده از دامداران و عشایر خریداری و ۸۹ تن گوشت قرمز نیز توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برگزاری ۲۰ نشست، ساماندهی ۱۵۰ نیروی بازرس بسیجی و ۷۵ نیروی بازرس جدید، ۷برگزاری هفت جلسه تخصصی با سازمان صمت، ۲۸ جلسه تنظیم بازار، توزیع ۱۲۶ هزار تن نهاده‌های جو،ذرت و کنجاله، توزیع یک‌هزار و ۵۰۰ تن مرغ منجمد، ۸۷۱ تن روغن خوراکی خانوار، ۱۳۵ تن شکر مصرفی خانوار و ۱۰۰ تن شکر صنعتی و صنفی را بخشی از اقدامات قرارگاه امنیت غذایی این استان طی یک ماه گذشته اعلام کرد.


معتمدی‌پور گفت: در این مدت ۱۱ واحد مرغداری به دلیل مسائل زیست‌محیطی به طور کامل از لیست مرغداری‌ها خارج شد.

او گفت: در راستای تامین گوشت مرغ استان  مشکل ۲۵ واحد پرورش مرغ در جلسات رفع موانع تولید، برطرف و به چرخه تولید نیز برگشتند.

معتمدی‌پور از صدور موافقت اصولی ۱۷ واحد جدید پرورش مرغ در این استان خبر داد و گفت: با بهره‌ برداری از این واحدها و فعالیت مجدد واحدهای غیرفعال، ۸۰ درصد نیاز مردم کهگیلویه و بویراحمد به گوشت مرغ در استان تامین می‌شود.

او با اشاره به چالش‌های مقطعی تخم مرغ در استان گفت: تولید تخم مرغ برخی واحدها که به خارج از استان صادر می شد با پیگیری و رایزنی انجام شده، بخشی نیز در بازار همین استان توزیع و مصرف خواهد شد.

معتمدی پور گفت: چهار واحد تولید مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۷ تن در روز در این استان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.