رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشت گفت: تکمیل و بهره برداری از کارخانه بیواتانول این شهرستان نیازمند ۹هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، بیژن مهدی پور رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشت در حاشیه بازدید طرح های تولیدی و صنعتی باشت گفت: در صورت تکمیل این کارخانه علاوه بر افزایش تولید ، زمینه اشتغال ۷۰۰ تن فراهم می شود.

او با بیان اینکه کارخانه بیواتانول باشت ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ،تاکید کرد: تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث این کارخانه هزینه شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشت عنوان کرد: در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز و راه اندازی این کارخانه ماهیانه ۶ میلیون لیتر بیواتانول و ۶ هزار تن کنجاله تخمیری تولید می شود که ضمن کمک به خودکفایی ملی بنزین به ایجاد بازار فروش مناسب برای محصول ذرت به عنوان خوراک اصلی این واحد تولیدی کمک می کند.

او تصریح کرد: ۲۳هزار مترمربع سازه شامل ۱۷هزار مترمربع ساختمان اصلی ، ۲ هزار متر مربع ساختمان اداری ، چهار هزار متر مربع ساختمان تاسیساتی و سیلو به ظرفیت ۳۰ هزار تن از بخش های مختلف کارخانه بیواتانول باشت است.

عملیات اجرایی کارخانه بیواتانول باشت مهرماه سال ۱۳۹۸ در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در شهرک صنعتی خان احمد آغاز شده و مدتی است به دلیل کمبود اعتبار عملیات اجرایی آن کند شده است.

مهدی پور درباره کارخانه خوراک دام و طیور باشت نیز گفت: این طرح سال ۱۳۹۹ با  ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار شامل ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه ثابت و ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گفته مهدی پور هم اکنون ۱۰۰ تن به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این کارخانه به کار مشغول هستند.

او تاکید کرد: اختصاص اعتبار در قالب تسهیلات بانکی برای تکمیل زیرساخت های زنجیره تولید شامل پرورش کشتارگاه طیور ، مرغ مادر گوشتی ، مرغ گوشتی ۳۰۰ هزار قطعه ای و جوجه کشی یک روزه گوشتی خواسته سرمایه گذار این طرح است که ضمن ایجاد تعدادی اشتغال می تواند به رونق تولید نیز کمک کند.

سید مهدی  محمدی سرمایه گذار کارخانه تولید خوراک دام و طیور باشت نیز گفت: برای اجرای سه طرح توسعه این کارخانه ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

محمدی اضافه کرد: در صورت اجرای این طرح ۴۰۰ فرصت شغلی مستقیم ایجاد خواهد شد.

حجت الاسلام امید گنجه ای امام جمعه باشت نیز با اشاره به اهمیت رونق اشتغال برای بهبود وضعیت معیشتی مردم گفت: تکمیل کارخانه بیواتانول و اجرای طرح های توسعه کارخانه دام و طیور با بیش  از هزار فرصت شغلی می تواند بخش عمده ای از مشکلات بیکاری این شهرستان را مرتفع کند.

گنجه ای از مسئولان خواست تا برای اختصاص اعتبار مورد نیاز این طرح ها اقدام کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.