سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مطب‌های پزشکی بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی را جدی بگیرند

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان گفت: برخی مطب‌های پزشکی همدان زباله‌های عفونی را بی‌خطرسازی نمی‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان -  علیرضا مدرکیان گفت: تعدادی از مطب‌ها و مراکز درمانی همدان زباله‌‎های عفونی و پزشکی خود را بی‌خطرسازی نمی‌کنند.

او گفت: سایت بی‌خطرسازی و دفع پسماند‌های پزشکی در همدان فعال است و بخش عمده‌ای از پزشکان زباله‌های خود را بی‌خطر سازی می‌کنند، اما تعداد اندکی از آن‌ها نسبت به این امر بی توجه هستند.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان گفت: کسی که تولید پسماند عفونی و پزشکی دارد باید خودش هم آن را بی‌خطر سازی کند، چراکه این یک قانون است و همه پزشکان ملزم به پیروی از آن هستند.

مدرکیان گفت: با پزشکانی که زباله‌های خود را بی‌خطر سازی نکنند برخورد می‌شود.

او در ادامه گفت: در مرحله نخست با آن‌ها تعامل می‌کنیم، اما در صورتیکه همکاری نکنند از سایر ابزار‌ها استفاده می‌کنیم.

به گفته رئیس سازمان نظام پزشکی همدان هزینه بی‌خطرسازی پسماند عفونی هر مرکز به طور میانگین ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان است،

مدرکیان گفت: برای قشر زحمتکشی که تلاششان بالابردن سطح بهداشت و سلامت است، عدم همکاری برای بی‌خطرسازی پسماند‌ها یک نقطه ضعف بزرگ است.

او گفت: شهرداری هیچ وظیفه‌ای در قبال جمع‌آوری و بی‌خطر‌سازی زباله‌های عفونی پزشکان ندارد و پیمانکاران مربوطه در ازای دریافت هزینه، برای جمع‌آوری پسماند‌های عفونی مطب‌ها مراجعه می‌کنند.

مدرکیان گفت: پسماند‌های عفونی یک عامل مهم برای انتقال بیماری‌ها است و وجود اجسام تیز و برنده در زباله‌های پزشکی یک عامل خطر برای سلامتی افراد است.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان گفت: امیدواریم تا پایان سال مشکلات مربوط به پسماند‌های پزشکی برطرف شود که در این راه خواستار همکاری همه جانبه پزشکان هستیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/د.ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.