رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان از صدور حکم محکومیت چهار ماه حبس برای ۲ متصدی واحد بازیافت زباله و ضایعاتی خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: پس از پایش‌های ادواری از واحد‌های جمع‌آوری ضایعات و بازیافت غیرمجاز زباله در جاده انصارالامام شهر همدان کارشناسان این اداره متوجه بروز آلودگی فراوان محیط زیستی از سوی ۱۵ واحد و به دلیل رعایت نکردن الزامات محیط زیستی و بی‌توجهی به اخطارها  همه آن‌ها به مرجع قضایی معرفی شدند.

او گفت: این مراکز اقدام به شست وشوی ضایعات جمع آوری شده و تخلیه پساب‌های آلوده حاصل از آن به بیرون واحد در سطح اراضی کشاورزی مجاور، جوب‌های آب یا چاه‌های جاذب می‌کردند که موجب نارضایتی عمومی و بروز آلودگی‌های آب و خاک شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: به همین منظور با تشکیل پرونده حقوقی در خصوص تخلف این مراکز در داسرای همدان، تاکنون حکم چهار ماه حبس برای مالکان ۲ واحد آلاینده صادر و با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، سایر پرونده‌ها نیز در حال بررسی و اعلام حکم هستند.

به گفته مجید شعبانلو  تخلیه نخاله‌های ساختمانی در مکان‌های غیرمجاز و در حاشیه شهر‌ها نیز یکی از معضلات محیط زیست استان همدان محسوب می‌شود و با افزایش جمعیت و گسترش ساخت و ساز‌های عمرانی و ساختمانی، تخریب و مرمت بنا‌ها قدیمی و ساختمان‌ها در شهر‌ها و روستا‌ها، میزان تولید نخاله‌های ساختمانی به شکل چشمگیری افزایش یافته که در این زمینه با هرگونه تخلف در راستای حفظ محیط زیست و بهداشت عمومی جامعه برخورد خواهد شد.

او گفت: به جا ماندن پسماند‌های ساختمانی، معضلات زیادی را از جمله آلودگی‌های محیط زیستی و تولید ذرات گرد و غبار، زشت کردن منظره فضا‌های اطراف شهر‌ها و جاده‌های مواصلاتی را در پی دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: با هدف حفاظت از محیط زیست و حفظ حقوق اجتماعی شهروندان، فعالیت واحد‌های مربوطه از سوی کارشناسان سازمان محیط زیست به دقت رصد می‌شود و در صورت عدم رعایت الزامات محیط زیستی و هرگونه اقدام علیه بهداشت عمومی، علاوه بر درج نام واحد در فهرست صنایع آلاینده، متصدیان متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.