دو نفر از رانندگان تانکر‌های حمل فاضلاب در شهرستان نهاوند که باعث آلودگی محیط زیست شده بودند با حکم قضایی به جزای حبس محکوم شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند گفت: این حکم به منظور اجرای قوانین و مقررات زیست محیطی و اجرای مصوبات کارگروه مدیریت پسماند شهرستان و کمیته ساماندهی خودرو‌های تانکر حمل فاضلاب خانگی صادر شده است.

عزیز قیاسی گفت: بر این اساس دو راننده خودرو تانکر حمل فاضلاب که برخلاف مقررات اقدام به آلودگی محیط زیست از طریق دفع فاضلاب خانگی در فضا‌های غیر مجاز نزدیک شهر به دادسرای عمومی و انقلاب نهاوند معرفی شدند.

 بر اساس دو فقره دادنامه اخیر، یکی از رانندگان به تحمل یک سال حبس تعزیری و همچنین راننده دیگر به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد که حبس نفر دوم برای مدت پنج سال تعلیق شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند گفت: چنانچه اشخاصی موجبات آلودگی محیط زیست را از طریق آلودگی آب، هوا، خاک، پسماند و صدا و... فراهم آورند و به تذکر و اخطاریه‌های ابلاغی بی توجهی کنند، به استناد قوانین و مقررات زیست محیطی از طریق مراجع قضایی تحت پیگرد و کیفر قانونی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.