سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجتمع ۹۰ هکتاری گلخانه در سقز راه اندازی می شود

رییس اداره جهاد کشاورزی سقز گفت: ایجاد مجتمع ۹۰ هکتاری گلخانه در این شهرستان در دست انجام و راه اندازی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - محمدنافع علایی نیا گفت: زمین‌های مناسب برای راه اندازی این مجتمع، در روستای "چاغرلو" در بخش زیویه، شناسایی و معرفی و از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی واگذار خواهد شد.

رییس اداره جهاد کشاورزی سقز با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ واحد گلخانه در مساحت‌های هر کدام چهار هزار متر مربع در شهرستان فعال است، گفت: یک واحد دیگر نیز در روستای "جنیان" با پیشرفت ۴۰ درصد در حال آماده سازی و راه اندازی است.

به گفته او مجوز تاسیس چندین مورد (گلخانه) دیگر هم صادر شده و ۲ واحد غیرفعال هم در دست بازسازی و نوسازی است.

علایی‌نیا ایجاد واحد‌های صنعتی و نیمه صنعتی در بخش دام و طیور، زنبور داری، گلخانه، صنایع تبدیلی، افزایش ظرفیت نگهداری گندم با احداث سیلو و افزایش ظرفیت آنها، توسعه سطح باغات در اراضی آبی و در دیم زار‌ها و مکانیزه کردن آبیاری مزارع در حد سالیانه بیش از ۵۰۰ هکتار بخشی از فعالیت‌های این اداره در چند سال اخیر بوده است.

رییس اداره جهاد کشاورزی سقز گفت: کسب رتبه اول استانی در چهار سال اخیر و تامین بیش از یک هزار میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات مختلف اعم از سرمایه ثابت و در گردش برای بخش‌های مختلف کشاورزی را از رویکرد‌ها و اقدام‌های سال‌های اخیر جهاد کشاورزی می باشد.

او می گوید: شهرستان سقز در زمینه تولیدات آبزیان، چغندر قند، دانه‌های روغنی و پرورش زنبور عسل دارای رتبه برتر استانی است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.