سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین پیوند قلب در کرمانشاه انجام می‌شود/ تبدیل استان به مرکز فراهم‌آوری اعضاء در غرب کشور

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حال حاضر پیوند کلیه و قرنیه را داریم و بزودی با انجام اولین پیوند قلب، به عنوان مرکز فراهم‌آوری اعضا پیوند در غرب کشور مطرح خواهیم شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- بهمن روشنی در جمع اصحاب رسانه، گفت: ۲۶ بیمارستان در سطح استان داریم که ۱۸ بیمارستان از این تعداد دولتی و ۸ بیمارستان خصوصی است.

 اکثر شهرستان‌ها دارای بیمارستان و در شهرستان‌های دالاهو، روانسر، ثلاث باباجانی در حال ساخت است. در حال حاضر حدود  سه هزار و ۳۶۵ تخت فعال بیمارستانی در سطح استان موجود که دو هزار و ۶۰۰ تخت از این تعداد مربوط به دانشگاه است، البته نسبت به جمعیت کمبود تخت وجود دارد. ۳۶۶ تخت ویژه اعم از آی‌سی‌یو و سی‌سی‌‌یو موجود که حدود ۱۰۰ تخت آی‌سی‌یو در این دو سال بحث کرونا اضافه شده است. 

استان به لحاظ کادر درمان وضعیت نسبتا مطلوبی دارد، حدود یک‌هزار و ۷۵۸ نفر پزشک در مراکز دولتی سطح استان مشغول فعالیت که ۶۹۲ نفر از این تعداد متخصص یا فوق تخصص و حدود ۲۳۰ متخصص در شهرستان‌های استان مشغول به فعالیت هستند. در حالی حاضر در دورافتاده‌ترین شهرستان‌های استان مانند قصرشیرین و ثلاث باباجانی هم پزشک متخصص وجود دارد؛ حداقل پنج تخصص اصلی شامل داخلی، اطفال، جراحی، بیهوشی و متخص زنان در اکثر شهرستان‌ها فعالیت دارند.

 ۴۵۵ دندان‌پزشک و ۴۱۲ نفر هم در گروه داروسازی مشغول فعالیت هستند. از چهار هزار و ۱۵۰ نفر گروه پرستاری در بخش خصوصی ۶۸۰ نفر کادر پرستاری موجود است.

 تا کنون ۲۵ مورد کاشت حلزون در کرمانشاه انجام شده و جزء یکی از ۱۰ مرکز کاشت حلزون در کشور هستیم. جزء دانشگاه‌های معدود در بخش پیوند مغز استخوان هستیم، تاکنون ۲۰۸ مورد پیوند مغز استخوان در استان انجام شده که ۳۴ مورد در سال ۱۴۰۰ بوده است.  پیوند کلیه و قرنیه انجام می‌شود که بزودی قصد داریم اولین پیوند قلب را در کرمانشاه انجام دهیم تا به عنوان مرکز فراهم‌آوری اعضاء پیوند در غرب کشور مطرح باشیم.

انتهای پیام/ ط.پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.