سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زیست‌فناوری پزشکی دریایی باید در بوشهر توسعه یابد

رئیس مرکز تحقیقات زیست‌فناوری دریایی خلیج‌فارس بوشهر گفت: زیست‌فناوری دریایی یکی از ظرفیت‌های خلیج فارس است و باید زیست‌فناوری پزشکی دریایی در این استان گسترش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- پروفسور ایرج نبی‌پور گفت: خلیج‌فارس دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری است و از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به زیست‌فناوری دریایی اشاره کرد که می‌تواند نقش مهمی در تولید سوخت از جلبک‌ها، تهیه غذا، تأمین دارو و ... داشته باشد.

او این مطلب را به معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت که برای بازدید از ظرفیت‌های مرکز تحقیقات زیست‌فناوری دریایی خلیج‌فارس بوشهر به آنجا رفته بود.

نبی‌پور می‌گوید: زیست‌فناوری دریایی به گستره صنایع غذایی، توسعه شیوه‌های نوآورانه بر پایه فناوری برای کشت و پرورش گونه‌های آبزیان دریایی و ارائه و یا افزایش کارایی و کیفیت محصولات غذایی دریایی با معرفی گونه‌های جدید برای کشت و پرورش از طریق درک بهتر بنیان مولکولی و فیزیولوژیک تولیدمثل، رشد و کنترل این فرایندها، توجه نشان می‌دهد.

رئیس مرکز تحقیقات زیست‌فناوری دریایی خلیج‌فارس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همچنین گفت: امروزه درمان بیماری‌هایی مانند چاقی، دیابت و قلبی و عروقی بدون نگاه به زیرساخت‌های بیولوژیک، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ارزشی امکان‌ناپذیر است که هر کدام از این مسائل بر روی یکدیگر تاثیرگذار هستند.

او می‌گوید: محققان معتقدند برای مقابله با این بیماری‌ها به شبکه‌ای احتیاج است که بر تمام شبکه‌ها حاکم باشد و پزشکی مدرن در این زمینه کارساز نیست و پس از بررسی‌های بسیار، فرایند پزشکی با عنوان «p۴» مطرح شد که بر اساس آن برای درمان بیماری‌ها نسخه واحدی وجود ندارد و بلکه نسخه خاصی برای هر فرد وجود دارد.

رئیس مرکز تحقیقات زیست‌فناوری دریایی خلیج‌فارس بوشهر به توجه دنیا به  دهکده دانایی برای پیشرفت روبه‌رشد علم اشاره کرد و گفت: طراحی و نقشه اولیه دهکده دانایی بوشهر برای نخستین بار در کشور تهیه و تدوین شده است.

انتهای پیام/ک

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.