سرپرست پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر گفت: ۱۴۳ واحد فناور و دانش بنیان در این پارک و مراکز رشد تابعه آن مستقر هستند که ۲۸ شرکت، دانش بنیان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر حسن حبیبی سرپرست پارک علم و فناوری خلیج فارس بیان کرد: استانداری بوشهر اقدامات اولیه راه‌اندازی پارک علم و فناوری خلیج فارس را سال ۱۳۸۴ آغاز کرد و مجوز فعالیت این مرکز علمی، به عنوان یک پارک فناوری وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۸۷ صادر شد.

او افزود: پارک علم و فناوری خلیج فارس با تکیه بر ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان و با توسعه مراکز رشد و نوآوری، پشتیبانی و حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایده‌های نوین برای توسعه علمی و فناوری، تجاری‌سازی دانش، توسعه اقتصادی و اکوسیستم نوآوری استان می‌کوشد.

سرپرست پارک علم و فناوری خلیج فارس ادامه داد: در سال‌های اخیر با حمایت‌های دولت از مجموعه پارک علم و فناوری، شاهد توسعه شرکت‌های فناور و دانش بنیان در استان هستیم.


بیشتر بخوانید


حبیبی عنوان کرد: اکنون ۱۴۳ واحد فناور و دانش بنیان در پارک علم و فناوری خلیج فارس و مراکز رشد تابعه فعالیت می‌کنند که ۲۹ شرکت آن دانش بنیان و ۱۰ شرکت نیز شرکت خلاق هستند.

هزار و ۱۷۰ شغل دانشی و مولد ایجاد شد

او، با بیان اینکه تا پایان سال ۹۸، هزار و ۱۷۰ شغل دانشی و مولد در واحد‌های فناور و دانش بنیان استان بوشهر ایجاد شده است، گفت: میزان حمایت مالی از واحد‌های مستقر تا پایان سال گذشته حدود ۱۳ میلیارد ریال بوده است.همچنین میزان فروش محصولات واحدهای فعال در این مدت، ۳۸۴ میلیارد ریال و گردش مالی واحد‌های فناور، ۶۳۴ میلیارد ریال بوده است.

سرپرست پارک علم و فناوری خلیج فارس بیان کرد: در هفت سال اخیر، واحدهای مستقر در این مرکز علمی، ۱۴۵ اختراع به ثبت رسانده و ۱۵۰ ایده را به محصول تبدیل کرده‌اند.

حبیبی یکی از حوزه‌های فعال در پارک علم و فناوری را زیست فناوری دریایی برشمرد و ادامه داد: محصولات زیست فناوری دریایی یعنی محصولاتی که از آبزیان دریایی به دست می‌آید و کاربردهای مختلفی در زندگی انسان دارد. محصولاتی که ارزش افزوده آن‌ها از صنایع مهمی مانندنفت وگاز بیشتر است.

او تاکید کرد: پارک علم و فناوری خلیج فارس درحوزه استقرار و زیرساخت، خدمات آموزشی و مشاوره‌ای، تجاری سازی، بازرایابی و بازارسازی، خدمات نمایشگاهی و تبلیغات، حوزه مالکیت فکری و امور بین الملل و حمایت‌های مالی و انواع معافیت‌ها به شرکت‌ها و واحد‌ها مستقر خدمات ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/ک

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.