استاندار بوشهر گفت:سند توسعه دانش بنیان استان بوشهر به عنوان نخستین سند در کشور در ستاد راهبردی نقشه جامع علمی بررسی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر بیان کرد: با توجه به همدلی و هماهنگی خوب بین مجموعه مدیریت استان و نماینده ولی فقیه در استان، سند توسعه دانش بنیان استان بوشهر به عنوان نخستین سند در کشور در ستاد راهبردی نقشه جامع علمی بررسی شد.

او افزود: این سند مسیر توسعه استان در بخش‌های مختلف را هموار می‌کند، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هم می‌توانند از ظرفیت آن، برای مباحث مربوط به قانون بودجه استفاده کنند.

استاندار بوشهر در بخش دیگری از این نشست با اشاره به آب اندازی کشتی افراماکس در شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا، عنوان کرد: شرکت صدرای بوشهر محور توسعه صنایع دریایی استان است و باید از ظرفیت این شرکت برای عرصه‌های اقتصادی و دانش بنیان استفاده کرد.

گراوند، آماده کردن زیرساخت‌های توسعه دانش بنیان را در استان ضروری خواند و ادامه داد: یکی از دغدغه‌های جدی کشور، اشتغال است و باید از ظرفیت‌های موجود شرکت‌های دانش بنیان برای رشد اقتصادی و اشتغال استان استفاده کرد.


بیشتر بخوانید


او، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه احیا بافت تاریخی بوشهر، گفت: با اجرای طرح‌های احیا و بازسازی، شاهد اتفاقات مبارکی در بافت تاریخی بوشهر هستیم، ضمن اینکه اجرای طرح جمع آوری فاضلاب، به احیا این منطقه کمک شایان توجهی کرده است.

گراوند افزود: برای سرعت گرفتن اجرای طرح فاضلاب بافت تاریخی بوشهر، اقدامات و هماهنگی‌های لازم برای کمک به افراد ساکن در این محلات که تمکن مالی ندارد، انجام خواهد شد.

او، با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای در شهر جدید عالی‌شهر عنوان کرد: در این دولت به اندازه همه دورانی که شهر عالی‌شهر ساخته شده، اقدامات مختلف عمرانی، توسعه شهری، فرهنگی و آموزشی انجام گرفته است، هرچند زیرساخت‌های این شهر نیازمند توسعه بیشتری است.

استاندار بوشهر تاکید کرد: با وجود همه مشکلات و محدودیت‌های مالی که دولت دارد، اقدامات صورت گرفته از سوی دولت تدبیر و امید در شهر جدید عالی‌شهر مایه افتخار است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.